خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ خبر داد:

مانور آمادگی کامل ستاد برف‌روبی منطقه دو

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۸۸

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو، از مانور برف ‌روبی با هدف حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی و تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی برای مقابله با شرایط بحرانی در شهرداری منطقه دو خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهران جندقی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه منطقه دو ورودی و خروجی پهنه غرب و شمال غرب  پایتخت محسوب می‌شود، حفاظت و مرمت بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها (با طول بیش از ۵۴ کیلومتر ) و معابر جهت استفاده شهروندان خصوصاً در فصل زمستان و بارش برف و باران و پیشگیری از حوادث ناشی از لغزندگی سطح معابر، جز ضروریات محسوب می‌شود.

وی گفت: در این راستا ستاد‌های برف روبی اصلی و فرعی منطقه تشکیل و طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده جهت برگزاری مانور، اکیپ‌های رفع آبگرفتگی در نقاط حساس آبگیر مستقر شده و همچنین اکیپ‌های لغزندگی و ماشین آلات برف روبی نیز در محور‌ها و معابر تعیین شده فعالیت کردند.

جندقی تصریح کرد: تمامی اکیپ‌های منطقه درحالت آماده باش کامل، برای عملیات خدمات‌رسانی به شهروندان هستند وهمزمان تجهیزات وماشین‌آلات سبک وسنگین نیز درمحل‌های مذکور مستقرند.

وی ضمن اعلام برنامه ریزی منظم جهت استفاده از ماشین آلات موجود هنگام بارش برف ، برنحوه درست و محل بارگیری کیسه‌های نمک، افزود: با پیش بینی‌های انجام شده توسط  ستاد  برف روبی شهرداری منطقه دو، نقاط حساس منطقه به خصوص در ارتفاعات شمال غرب تهران  قبل از شروع  بارش  شناسایی و با استقرار کلیه تجهیزات در این نقاط  و انجام عملیات شن پاشی، مشکلی در معابر اصلی و فرعی منطقه ایجاد نخواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو، از فعالیت همزمان ۱۸ سایت اصلی، مرکزی، نواحی نه گانه  و شریان‌های اصلی منطقه  بزرگراه‌های یادگار امام (ره)، آیت ا... هاشمی رفسنجانی، شهید چمران، شهید همت، شیخ فضل ا... نوری ، حکیم خبر داد.

وی در ادامه گفت :  در این مانور ۳۳۴  نفر نیروی انسانی و همچنین تعداد ۲۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین اعم از لودر، کامیون ۱۰چرخ ، گریدر، خاور، نیسان روباز، وانت، نمک پاش کامیونی ۶ چرخ، کامیون محلول پاش، کامیون نمکپاش کوچک، کامیون نمک پاش بزرگراهی، نمک پاش خاوری، نمک پاش نیسانی ، بیل مکانیکی، بابکت، جرثقیل ۱۰تن، جرثقیل ۵ تن و کمپرسی با تیغه برفروبی، کامیون تیغه داربکارگیری شد تا تمامی شرایط برای زمان اضطرار و نیاز مهیا شود. تعداد۵۰۰۰تن نمک،  ۲۰۰۰ تن شن و ۳ تن کیسه مخصوص شن و نمک ۵۰۰ عدد مخزن زردرنگ در بزرگراه ها و معابر اصلی جانمایی نصب و توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز