خبرگزاری کار ایران

در بیست و سومین جلسه شورای شهر صورت گرفت؛

الزام شهرداری به ارائه لایحه برای کمک به زلزله‌زدگان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۴۵

در بیست و سومین جلسه شورای شهر، جزئیات و میزان کمک شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و سومین جلسه شورای شهر طرح الزام شهرداری تهران به حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور به پیشنهاد مجید فراهانی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر) در جلسه علنی امروز بررسی شد.

در ابتدا مجید فراهانی به عنوان طراح طرح دلایل دوفوریت آن را تخریب و آسیب گسترده در شهرها و روستاها به واسطه زلزله غرب کشور، نوع‌دوستی و جلب مشارکت مردم در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله و حمایت داوطلبانه از شهروندان آسیب‌دیده زلزله دانسته و گفت: در سال‌های ۹۲، ۹۱ و ۹۴ سه مصوبه مشابه در رابطه با حوادث طبیعی رخ داده در استان بوشهر، آذربایجان شرقی و کوهدشت به تحویل شورای شهر رسید. البته شهرداری تهران در خصوص حادثه کرمانشاه اقداماتی را انجام داده که هیچ کدام ردیف بودجه ندارد و این مصوبه در راستای قانونی کردن هزینه‌کردها و مشارکت عمومی به شورای شهر ارائه می‌شود.

در ادامه مرتضی الویری با تاکید بر اینکه با محتوای طرح مبنی بر اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان موافق است به عنوان مخالف گفت: مخالفت من با دوفوریت طرح است چراکه با یک فوریت حداقل می‌توان طرح را در کمیسیون بررسی کرد. در هر حال کمک‌های شهرداری متوقف نمی‌شود و تاکنون هم شهرداری بدون مصوبه شورا به منطقه زلزله‌زده کمک کرده است.

ابراهیم امینی نیز در موافقت با دوفوریت طرح با اشاره به صحبت‌های الویری ادامه داد: کاستن از فوریت طرح ممکن است در رسانه‌ها و افکار عمومی این تصور را ایجاد کند که کمک به زلزله‌زدگان برای اعضای شورا اولویت ندارد. به نظر من حتی اگر طرح به کمیسیون هم برود در مفاد آن تغییری ایجاد نمی‌شود.

در ادامه جلسه دوفوریت طرح الزام شهرداری تهران در حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور با اکثریت آرا به تصویب رسید و اعضای شورا پیشنهادات و تذکرات خود را در خصوص متن طرح مطرح کردند.

در ابتدا حسن رسولی خطاب به شهردار تهران تذکر داد: شهردار باید قبل از هر اقدامی از شورا اجازه قانونی دریافت کند. البته این بار به خاطر شرایط بحرانی، شهردار سریعا اقدام کرد اما من انتظار دارم که این اتفاق دوباره تکرار نشود چراکه شعار شورای پنجم رسیدن به مر قانون بود.

او در ادامه در مقام موافقت با متن طرح پیشنهاد داد: به جای آنکه به شهردار تهران اجازه داده شود از منابع در اختیار سرمایه‌ای و هزینه‌ای به میزان ۱۰ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض هزینه نماید این عبارت به سقف ۱۰ میلیارد تومان تغییر یابد.

گفتنی‌ است پیشنهاد این عضو شورای شهر برای تغییر متن به تصویب رسید.

در ادامه احمد مسجدجامعی نیز پیشنهاد داد در لایحه اصلاحی بودجه مشخص شود این هزینه از کجا برداشته و برای زلزله‌زدگان هزینه می‌شود. همچنین برای اعزام به مناطق زلزله‌زده پس از تشریفات اداری نیروهای ماهر ساماندهی و به منطقه اعزام شوند.

افشین حبیب‌زاده معاون نظارت شورای شهر نیز گفت: به جای آنکه با عجله طرحی را تصویب کنیم که نمی‌دانیم بودجه آن از کجا تامین می‌شود پیشنهاد می‌دهم ذیل ماده واحده مصوبه به شهرداری اجازه دهیم لایحه‌ای تحت عنوان الزام شهرداری برای ارائه کمک به مناطق زلزله‌زده تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تا ۱۰ روز آینده به شورا ارائه دهد که این پیشنهاد هم با نظر موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید و مقرر شد شهرداری تا پنجم آذرماه لایحه‌ای برای کمک به آسیب‌دیدگان غرب کشور به شورا ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز