خبرگزاری کار ایران

سالاری خبر داد:

وجود تخلفات گسترده در برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۷۴

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از وجود تخلفات گسترده در برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر  شفاف سازی درباره لغو مصوبه ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در زمان اخذ پروانه ساخت و ساز گفت: مصوبه شورای شهر در این زمینه سال ۸۸ تصویب شده که بر اساس آن برای کارکنان شورا و شهرداری که ۵ سال سابقه ممتد همکاری با شهرداری تهران دارند، در صورت اقدام برای دریافت پروانه، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات عوارض دریافت می کنند اما همزمان با آغاز به کار شورای پنجم این مصوبه با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد. اما این ذهنیت در فضای رسانه‌ای و عمومی ایجاد شد که این ابطال توسط مدیریت شهری جدید انجام شده که چنین نبوده است.

وی در ادامه در تذکری نسبت به نحوه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران گفت: سال ۷۸ طی مصوبه‌ای شورای شهر تصمیم گرفت ارائه خدمات فنی ساختمان‌ها را به بخش خصوصی و شرکت‌های ذی‌صلاح برونسپاری کند، فلسفه اصلی چنین مصوبه ای نخست واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی بود و دوم با توجه به اینکه تالی فاسد و فضای رانتی که در حوزه شهرسازی مناطق ۲۲گانه شهرداری ایجاد شده بود و اعتراضات مردم را در پی داشت از بین برود.

او ادامه داد: فلسفه سوم مصوبه این بود که  تعداد  زیاد نیروی انسانی که در شهرداری جمع شده، تعدیل شود، به علاوه ارائه خدمات صدور پروانه که ۹۰ درصد مراجعات مردمی به حوزه شهرداری است توسط بخش خصوصی و در فضای رقابتی انجام شود.

عضو شورای شهر افزود: طبق قانون تمامی شرکت‌ها و افراد ذیصلاح می‌توانند برای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک اقدام کنند این در حالیست که  طی سال‌های گذشته دفاتر زیادی اقدام به تخلفات گسترده کرده‌اند اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچ کمیته انضباطی برای رسیدگی به تخلفات آن ها تشکیل نشده است.

رییس کمیسیون شهرسازی با اشاره به اینکه قرار بود با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیروهای شهرداری در این حوزه تعدیل شوند، ادامه داد: نه تنها نیروهای شهرداری کاهش پیدا نکرد که چندین برابر هم شد و از طرفی ۱۸۰۰ نفر نیرو هم در این دفاتر مشغول شدند و اکنون مردم که قبلا صرفا به شهرداری ها مراجعه می کردند اکنون باید هم به دفاتر و هم به شهرداری ها مراجعه کنند که موجب ناراحتی شهروندان شده است.از شهردار تهران می خواهیم که در این خصوص هرچه سریعتر  تعیین تکلیف کند.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته مردم برای اقدامات مربوط به ساخت و ساز از طریق سامانه های مشخص بصورت هوشمند و بدون برخورد با افراد مختلف اقدام می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز