خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس/باید شرایط بهتری برای نیروها ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۴۰

سخنگوی اورژانس کشور از کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس کشور انتقاد کرد.

خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه کار در اورژانس بسیار سخت است، گفت: حجم کار بسیار سنگین است و هر چند نیروهای اورژانس گله و شکایتی از این موضوع ندارند و خدمات را ارائه می‌کنند اما این نیاز احساس می‌شود که اورژانس گسترش بیشتری پیدا کند.

او با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت تعداد بالگرد از 5 به 35 رسیده است، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده این است که اورژانس کشور در تلاش است که از تمام اختیارات و توانمند‌ی‌ها استفاده کند تا سیستم اورژانس را در رده کشورهای توسعه یافته نگه دارد، اما آنچه که ما را آسیب‌پذیر می‌کند کمبود نیروی انسانی است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: طبق استاندارد پایگاه‌های اورژانس باید با 12 نفر فعالیت کنند، اما در حال حاضر پایگاه‌های اورژانس ما با 9 نفر و اضافه کار فعالیت می‌کنند در این شرایط وضعیت فرسایش نیرو بالاتر می‌رود. بنابراین لازم است که نیروها افزایش پیدا کنند و فضای بیشتری را برای آموزش پرسنل بگذاریم تا اینکه بخواهیم از آنها بیشتر از توان کار بکشیم.

خالدی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نیروها بتوانند شرایط بهتری را برای کار داشته باشند تا از دیگر بخش‌ها نیز وارد اورژانس شوند اگرچه این شغل یک رضایت‌مندی درونی در فرد ایجاد می‌کند اما شرایط کار به گونه‌ای است که به محض اینکه بتوانند شرایط کار بهتری پیدا کنند از بخش اورژانس می‌روند.

او همچنین در خصوص تامین تجهیزات اورژانس گفت: سری جدید آمبولانس‌ها با تمام تجهیزات غیرمصرفی لازم خریداری شده‌اند در حقیقت آمبولانسی که می‌خواهد در کشور تردد کند باید دارای دو خصوصیت آمبولانس سالم و نیروی انسانی آموزش دیده داشته باشد. همچنین تجهیزات  استاندارد داشته باشد. بازرسان ما نیز براساس دستورالعمل‌هایی که به آنها داده می‌شود پیوسته در حال بازرسی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز