خبرگزاری کار ایران

سرپرست اورژانس کشور خبر داد:

استقرار و راه‌اندازی پایگاه‌های وزارت بهداشت برای تزریق واکنش کزاز و هاری

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۰۰۹

سرپرست اورژانس کشور از استقرار تیم‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای تزریق واکسن کزاز و هاری در منطقه زلزله‌‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان و اقداماتی که توسط اورژانس انجام شد، گفت: به محض اطلاع از حادثه به همراه نماینده قصرشیرین در مجلس عازم منطقه شدیم. ۷۰ آمبولانس را هم به ناوگان منطقه اضافه کردیم.

با اعلام حادثه زلزله ۱۰۰ تیم واکنش سریع به منطقه اعزام شدند

وی ادامه داد: بسیاری از پرسنل اورژانس به خاطر اربعین در ایلام مستقر بودند و با اعلام این حادثه بلافاصله ۱۰۰ تیم واکنش سریع نیز همراه آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها به منطقه اعزام شدند.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به همکاری اورژانس با دیگر دستگاه‌ها اظهار داشت: هماهنگی‌های خوبی با ارتش نیز انجام شد و همچنین سپاه کمک‌های زیادی انجام داد. اورژانس هوایی نیز توانست از طلوع خورشید خدمت‌‌رسانی را آغاز کند.

کمتر از ۲۰ ساعت بیش از هفت هزار مصدوم به کرمانشاه منتقل شدند

کولیوند با بیان اینکه کارهای استراتژیک اولیه نیز با کمک هلال احمر و اورژانس انجام شد، تصریح کرد: در اولین روز پس از حادثه بیمارستان صحرایی نیز مستقر شد و کمتر از ۲۰ ساعت بیش از هفت هزار مصدوم به کرمانشاه منتقل شدند.

وی با اشاره به وضعیت مصدومان خاطرنشان کرد: از میان مصدومان، برخی قطع عضو بودند که همه این افراد تحت عمل جراحی قرار گرفتند و همه اعمال جراحی نیز موفقیت‌آمیز بود. همچنین تعدادی از بیماران را نیز به تهران و البرز و همدان منتقل کردیم.

هزار و ۵۰۵ عمل جراحی در سه روز صورت گرفت

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه ابراز داشت: از تعداد هفت هزار و ۳۵۰ نفر، سه هزار و ۷۷۸ نفر بستری شدند و بقیه تحت نظر قرار گرفتند و مرخص شدند. همچنین طی مدت سه روز، هزار و ۵۰۵ عمل جراحی انجام شد که کار خیلی بزرگی محسوب می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه هزار و ۳۲۵ عمل جراحی فقط در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد، عنوان کرد: بدون استثنا همه مصدومان انتقالی که در شرایط بحرانی منتقل شدند از عملکرد وزارت بهداشت راضی بودند.

از نظر دارو و تجهیزات و فرآورده‌های خونی اصلا دچار کمبود نبودیم

وی با بیان اینکه از نظر دارو و تجهیزات و دپوی خون و فرآورده‌های خونی اصلا دچار کمبود نبودیم، یادآور شد: دو هواپیما نیز به عنوان اورژانس هوایی در اختیار ما قرار گرفت که توانستیم مصدومان را به تهران و همدان منتقل کنیم و همه این انتقال‌ها تحت تدابیر درست پزشکی انجام شد.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: ما شش بیمارستان صحرایی در منطقه مستقر کردیم؛ این بیمارستان‌ها زمان‌بر نیستند و کانتینرهایی هستند که توسط کشنده به محل منتقل می‌شوند. همچنین بیمارستانی که در ثلاث باباجانی مستقر شد تا غروب همان روز استقرار پیدا کرد.

روزانه بین چهار تا پنج هزار نفر به شش بیمارستان صحرایی مراجعه کردند

کولیوند با یادآوری اینکه ارتش همان روز توانست بیمارستان ۶۰ تخته خود را مستقر کند، عنوان کرد: بیمارستان سپاه و بیمارستان وزارت بهداشت نیز تا ظهر همان روز فعالیت خود را آغاز کردند. یک بیمارستان صحرایی دیگر نیز با همین کیفیت در اسلام‌آباد استقرار پیدا کرد. در این بیمارستان‌ها هم عمل جراحی و هم پیوند دست و هم مغز و اعصاب انجام شد و روزانه بین چهار تا پنج هزار نفر به این شش بیمارستان مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: اولویت اول ما به مجروحان بود اما مابقی مردمی که دچار مشکلاتی شده بودند و به کمک نیاز داشتند و مراجعه می‌کردند، خدمات دریافت می‌کردند. همچنین ۲۰۰ تن دارو مصرف شده که همه این داروها و تجهیزات فقط برای مجروحان مصرف نشده بلکه برای بقیه مردم نیز استفاده شده است.

مصدومان از خدمات اورژانس رضایت داشتند

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه در تمام منطقه حضور داشته و امکان ندارد کمبود دارو و تجهیزات وجود داشته باشد، گفت: آمبولانس‌ها با پزشکان به روستاها رفتند تا خدمات درمانی را انجام بدهند و حتی تعویض پانسمان نیز برای مجروحان انجام شود. همچنین در سرپل ذهاب، قسمت سی‌تی اسکن بیمارستان آسیب ندیده بود و می‌توانست ارائه خدمت کند، اما مصدومانی که باید اعزام می‌کردیم را از لحاظ پایداری، پایدار می‌کردیم تا مسیر را تحمل کند.

کولیوند با بیان اینکه مصدومان از خدمات اورژانس رضایت داشتند، اظهار داشت: کار بی‌سابقه‌ای حتی در دنیا با این فاصله کوتاه انجام شد که به این تعداد مصدوم، خدمت پزشکی ارائه شود. در حقیقت کار کردن در این شرایط، نیاز به مدیریت جهادی و ایثار دارد.

راه‌اندازی پایگاه‌های معاونت بهداشت برای تزریق واکنش کزاز و هاری

وی افزود: علاوه بر افرادی که دچار آسیب روانی شدند، افرادی همانند فوریت‌های پزشکی و پزشکان و پرستاران نیز دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که با مشاوره تیم‌های سلامت روان، حمایت خواهند شد. 

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه وزارت بهداشت توانست با اعزام تیم‌های سلامت روان، اثرات خوبی بگذارد، تصریح کرد: باید توجه کرد در حال حاضر مسائل بهداشتی در اولویت قرار دارد. در حال حاضر تیم‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت هم برای تزریق واکسن کزاز و هاری و غیره پایگاه‌هایی راه‌اندازی کردند.

کولیوند ادامه داد: آب آشامیدنی نیز به میزان قابل قبول کلرزنی شده است. همچنین کارهای بهداشتی در حال حاضر بسیار با اهمیت است و باید انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز