خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

"کمک‌های مردمی"جاده‌های منتهی به سرپل ذهاب را قفل کرد/ نبود سرویس بهداشتی، بهداشت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۹۰۴

کمک‌های مردمی از تمامی نقاط ایران به مناطق زلزله‌زده به اندازه‌ای بوده که بسیاری از نقاط از نظر برخی کالاها اشباع شده‌اند و خانواده‌ها تا مدتی نیازی به این کالاها ندارند که آب معدنی، نان، خرما و کنسرو لوبیا از جمله این اقلام هستند، اما در عوض در این مناطق همچنان نیاز به چادر، پتو، موکت و کیسه خواب بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به مناطق زلزله‌زده، در چهارمین روز از حادثه زلزله در غرب کشور که موجب تخریب وسیع در استان کرمانشاه و شهرستان ازگله و سرپل ذهاب شد، سیل کمک های مردمی موجب قفل شدن جاده‌ها شده است.

همچنین تعداد بالای ماشین‌ها در جاده‌های منتهی به مناطق زلزله‌زده موجب کند شدن روند امدادرسانی و ارائه کالا به نقاطی از کرمانشاه به ویژه در جاده‌های منتهی  به سرپل ذهاب و ازگله شده است.

در این بین افرادی حضور دارند که با تصمیمات شخصی و بدون هماهنگی با هلال احمر و یا سازمان‌های ذی ربط در مدیریت بحران و تنها با نیت کمک به هموطنانشان به این نقاط آمده‌اند تا به مردم کمک رسانی کنند، اما ترافیک سنگین در این جاده‌ها موجب کند شدن روند امدادرسانی و ارسال کالاهای اساسی و مورد نیاز برای زلزله‌زدگان شده است.

کمک‌های مردمی از تمامی نقاط ایران به مناطق زلزله‌زده تا اندازه‌ای بوده که بسیاری از نقاط از نظر برخی کالاها اشباع شده‌اند و خانواده‌ها تا مدتی نیازی به این کالاها ندارند که آب معدنی، نان، خرما و کنسرو لوبیا از جمله این اقلام هستند، اما در عوض در این مناطق همچنان نیاز به چادر، پتو، موکت و کیسه خواب بسیار بالاست.

"کمک‌های مردمی"جاده‌های منتهی به سرپل ذهاب را قفل کرد/ نبود سرویس بهداشتی، بهداشت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند"کمک‌های مردمی"جاده‌های منتهی به سرپل ذهاب را قفل کرد/ نبود سرویس بهداشتی، بهداشت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

از طرفی به دلیل اینکه تا روزهای آینده هوا بارانی و سردتر خواهد شد، نیاز بسیار زیادی برای مشما و نایلون وجود دارد؛ چراکه اغلب چادرها توان مقاومت در برابر باران را نداشته و اولین راه برای کنترل این مشکل استفاده از مشما، نایلون و موکت در چادرها است.

از طرفی نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و همچنین مکانی برای استحمام یکی از معضلاتی است که طی روزهای آتی بهداشت این مناطق را تهدید می‌کند، از همین رو نیاز تامین به سرویس‌ بهداشتی و حمام در این مناطق اقدام فوری می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز