خبرگزاری کار ایران

تشکیل ستاد امدادرسانی فرهنگی کودک و نوجوان در کانون

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۴۰

به منظور امدادرسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده غرب کشور «ستاد ‌امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده غرب کشور» به ریاست علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، این ستاد متشکل از مدیرعامل، معاون فرهنگی، معاون توسعه و مدیریت منابع، مشاور اجرایی مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون است که به منظور حضور گسترده‌تر، اعزام مربیان داوطلب، کتاب‌خانه‌های سیار، هماهنگی برای اعزام هنرمندان و نویسندگان در میان بچه‌ها و... برای امدادرسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مناطق تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری از قبیل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش، برپایی کارگاه‌های هنری و... برای بهبود شرایط روحی و امیدبخشی به بچه‌ها و خانواده‌های آسیب ‌دیده از حادثه زلزله در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

هم‌چنین جمع‌آوری و ارسال محصولات فرهنگی از قبیل: کتاب، اسباب‌بازی، نوشت‌فزار و دیگر اقلام فرهنگی از دیگر برنامه‌های ستاد امدادرسانی فرهنگی کانون است که بر همین اساس این ستاد ضمن فراهم کردن تعدادی اقلام فرهنگی، آماده جمع‌آوری و دریافت هدایای فرهنگی خانواده‌ها و خیران برای ارسال به مناطق زلزله‌زده غرب کشور است.

در عین حال از سوی علیرضا حاجیان‌اده رییس ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده غرب کشور،  مجتبی دانشور به عنوان دبیر ستاد و مهناز فتاحی به عنوان مدیر منطقه‌ای این ستاد منصوب شدند تا هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است کانون طی 30 سال گذشته همواره در پی وقوع حوادث و بلایای طبیعی ضمن حضور در این مناطق تلاش کرده ‌تا از آلام و دردهای کودکان و نوجوانان به عنوان آسیب‌پذیرترین اقشارجامعه در مقابل این مصیبت‌ها بکاهد.

حضور و انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری کانون در قالب امدادرسانی فرهنگی در حوادث رودبار، قائن، گلستان، آوج، بم، آذربایجان شرقی، منطقه زیرکوه خراسان جنوبی و بوشهر در سال‌های نه‌ چندان دور تاثیر زیادی در روحیه بچه‌های آسیب ‌دیده این مناطق داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز