خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اسکان اضطراری زلزله‌زده‌ها امروز به پایان می‌رسد/هلال احمر تا برپایی اسکان موقت در منطقه حضور خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۵۵

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه حدود هزار و ۹۵۰ روستا در این حادثه نیاز به امدادرسانی داشتند، گفت: پیش‌بینی می‌شود کار اسکان اضطراری حتی در روستاها امروز به پایان برسد.

شاهین فتحی (معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت زلزله‌زده‌ها بعد از ۵ روز گفت: در حال حاضر بیش از ۵۱ هزار تخته چادر، ۶۵ هزار پتو، ۳۵۰ هزار قوطی کنسرو، ۲۵۶ بطری آب معدنی، ۵ هزار و ۶۰۰ شعله والور، ۴۰ هزار تخته موکت و ۳ هزار و ۳۰۰ ست ظروف بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه کار لکه‌گیری و بازبینی از روز گذشته آغاز شده، افزود: لکه‌گیری مناطق روستایی با بالگردها در حال انجام است. بالگردها به مناطق دوردست مراجعه می‌کنند و اگر روستایی هم‌چنان نیاز به کمک داشته باشد؛ امدادها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن منطقه می‌رسد.

فتحی ادامه داد: در سه روز گذشته بالگردها بالغ بر ۱۳۲ساعت پرواز داشتند که در این پرواز‌ها ۵۵هزار و ۴۰۰کیلوگرم اقلام میان زلزله‌زده‌ها توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امروز کار اسکان همه مناطق آسیب‌دیده تمام شود. هلال احمر بیش از ظرفیت نیاز در استان و مناطق آسیب‌دیده توزیع کرده است. هم‌چنین شورایاری‌های محلات و معتمدین به کمک هلال احمر آمده‌اند و در حال کمک به فرایند تکمیل اسکان و توزیع هستند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود امروز دیگر هیچ خانواده‌ای بدون اسکان نماند.

فتحی با اشاره به گزارش استاندار کرمانشاه گفت: حدود هزار و ۹۵۰روستا در استان وجود دارد که امدادرسانی به همه این مناطق کار دشواری است اما کار امدادرسانی به همه این مناطق امروز به اتمام می‌رسد.

او درباره نظم در توزیع مواد غذایی و اقلام نیز گفت: همه مناطق تقسیم‌بندی شدند و در حال حاضر ۸ منطقه عملیاتی وجود دارد؛ هم‌چنین ستادهای فرعی برای توزیع برپا شدند که توزیع از طریق آنها انجام می‌شود. ۵۰هزار بسته غذایی آماده برای توزیع است. خوشبختانه از لحاظ امکانات و آمادگی مشکلی وجود ندارد اگر فرایند توزیع اصلاح شود، کمک‌ها زودتر به دست مردم می‌رسد از طرفی اگر همکاری مردم هم باشد امدادرسانی با سرعت بالاتری صورت می‌گیرد.

فتحی درباره حضور هلال‌احمر در مناطق آسیب‌دیده گفت: وظیفه هلال احمر، اسکان و تغذیه اضطراری است و هلال احمر در منطقه حضور خواهد داشت تا اسکان موقت توسط بنیاد مسکن آغاز شود. امیدواریم بنیاد مسکن هرچه زودتر این مسئله را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز