خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

برخی از مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها ردیف بودجه مستقل نیز ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۹۵

وزیر علوم با اشاره به اینکه برخی از مراکز آموزش عالی دانشگاهی در شهرستان‌ها ردیف بودجه مستقل نیز ندارند، تاکید کرد: باید این مشکل با کمک مسئولان استانی رفع شود.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در نشست صمیمانه با نمایندگان مجلس به تشریح برخی از برنامه‌های خود در حوزه آموزش عالی پرداخت و گفت: به دانشگاه‌های منطقه زلزله‌زده توصیه شده است از تمام توان و امکانات علمی و اجرایی خود برای امدادرسانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اجرایی کردن برنامه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام مفاد این برنامه منطبق با اسناد و قوانین بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور و برنامه ششم توسعه تنظیم و تدوین شده است و ما به عنوان دستگاه اجرایی مکلف به اجرای این قوانین هستیم.

وزیر علوم افزود: کیفیت بخشی به آموزش و پژوهش از اولویت بالایی در برنامه‌های وزارت علوم برخوردار است که در این راستا باید شیوه‌های نوین آموزش را بکار بگیریم و تجهیزات و زیرساخت‌های پژوهش و فناوری را تقویت کنیم.

وزیر علوم ادامه داد: عموماً اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور از توانایی علمی خوبی برخوردار هستند، زیرا در سال‌های اخیر شاهد پیاده شدن نظام جذب اعضای هیات علمی بودیم که در فرایندهای شفاف و مشخصی سعی کرده است بهترین و توانمندترین داوطلبان تحصیل‌کرده را وارد دستگاه آموزش عالی کند.

غلامی به جایگاه والای ایران از نظر تولیدات علمی در جهان و منطقه و نیز تعداد زیاد اعضای هیات علمی شاخص که در فهرست برترین‌های جهان هستند، اشاره و تصریح کرد: باید با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی، در سریع‌ترین زمان ممکن تجهیزات پژوهشی را به‌روز کنیم، چراکه کمبود امکانات پژوهشی و روزآمد نبودن آن، در آموزش، پژوهش و همچنین توانمندسازی مطلوب دانش‌آموختگان تاثیر مخربی برجای می‌گذارد.

وی افزود: ساماندهی و تقویت مراکز آموزش عالی کوچک در نقاط مختلف کشور می‌تواند به توسعه استانی و ایجاد امید و انگیزه در استان‌ها کمک کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه برخی از مراکز آموزش عالی دانشگاهی در شهرستان‌ها حتی ردیف بودجه مستقل نیز ندارند، خاطرنشان کرد: توجه ویژه استانداران و متولیان مرتبط می‌تواند به رفع مشکلات مراکز دانشگاهی شهرستانی کمک کند.

غلامی با تاکید بر لزوم جذب دانشجوی خارجی ابراز داشت: در سال‌های اخیر، همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها رشد خوبی داشته است، ولی باید در بخش انجام پروژه‌های مشترک بین‌المللی با دانشگاه‌ها و موسسات معتبر و جذب دانشجویان خارجی فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: حتماً باید پارک‌های علم و فناوری تقویت شوند، چرا که تبدیل ایده به محصول و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین از طریق این مراکز صورت می‌گیرد.

وزیر علوم یادآور شد: تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و مراکز اجرایی کشور امری ضروری به نظر می‌رسد؛ چرا که برخی از مشکلات و چالش‌های مهم کشور صرفاً با همکاری مشترک دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز