خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات شهرداری تهران برای کمک به مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۴۱

عضو شورای شهر تهران به اقدامات شهرداری تهران برای کمک به زلزله‌زدگان اشاره کرد و نسبت به تغییر کاربری پایگاه‌های مدیریت بحران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری؛ رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و کرمانشاه به خاطر زلزله غرب کشور گزارشی درباره اقدامات شهرداری تهران برای کمک به زلزله‌زدگان ارائه داد.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه کمیسیون مربوطه‌ با سازمان مدیریت بحران و خدمات شهری رابطه تنگاتنگی دارد گفت: از همان ساعات اولیه زلزله شهردار تهران در سازمان مدیریت بحران حاضر شده و اقدامات جدی آغاز شد و نجفی با شهردار کرمانشاه و استاندار به صورت مکرر تماس برقرار کرد تا در جریان نیازمندی‌های مردم قرار گیرد.

او ادامه داد: معاونت خدمات شهری شهرداری به سرعت امکاناتی را فراهم کرد و دو تریلر آب معدنی، سه کانتینر غذای آماده، 100 هزار چادر، 60 هزار پتو، یک اکیپ آتش‌نشانی، یک اکیپ متخصص از مدیریت بحران، 12 دستگاه کمپرسی، 4 دستگاه بیل مکانیکی، 10 آمبولانس، 14 آمبولانس پزشکی و یک کامیون دارو ارسال شد. همچنین 300 نیروی بسیج شهرداری، 10 اکیپ با تجهیزات لازم و همچنین 160 چشمه سرویس بهداشتی که برای راهپیمایی اربعین در نظر گرفته شده بود به منطقه انتقال یافت.

این عضو شورای شهر گفت: برخلاف مدیریت ناثواب گذشته به جای تبدیل پایگاه مدیریت بحران به فعالیت‌های ورزشی، حوزه کودک و فرهنگی، مدیریت شهری امروز باید به بحث مدیریت بحران توجه ویژه داشته باشد و با تخصیص اعتبارات کافی به سازمان بتواند در مواقع حساس ماموریت خود را انجام دهد.

او ادامه داد: براساس احکام برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران 150 پایگاه مدیریت بحران باید در تهران تاسیس شود که از این تعداد 102 پایگاه احداث شده است.22 پایگاه در اختیار مدیریت بحران بوده، 8 پایگاه در اختیار استان‌های معین و بیش از 60 پایگاه در اختیار سازمان ورزش است اما مابقی در اختیار سازمان صداوسیما برای اجرای برنامه‌هایی مثل خندوانه بود که هیچ ربطی به بحران ندارد. این پایگاه‌ها باید به کاربری اصلی خود برگردند و در مکان‌های پیش‌بینی شده احداث شوند تا بتوان در مواقع بحرانی اقدامات لازم را صورت داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز