خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

انتظار برای زلزله‌ای درشت‌گونه در تهران/ فراموشی مسئولیت سنگین مدیریت بحران در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۳۶

رئیس شورای شهر تهران با تشکر از اقدامات شهرداری تهران به خاطر زلزله غرب کشور نسبت به خطر زلزله در تهران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران محسن هاشمی، رئیس شورای شهر ضمن تسلیت به هموطنان کرمانشاهی به خاطر زلزله غرب کشور از اقدامات شهرداری تهران برای کمک به زلزله‌زدگان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به خطر وقوع زلزله در تهران گفت: با توجه به خطر زلزله در تهران درجه تاب‌آوری پایتخت باید بیشتر بررسی شود چرا که جغرافیای زلزله به گونه‌ای است که وقوع آن زمان و مکان مشخصی ندارد.

اما ایران کشور زلزله‌خیزی است که در 25 سال گذشته شش درصد کشته‌های کشور به خاطر زلزله بوده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه شهر تهران منتظر یک زلزله درشت‌گونه است، افزود: از آخرین زلزله تهران نزدیک به 185 سال می‌گذرد و اگر زمان‌بندی‌ها درست باشد 35 سال از موقعی‌که زلزله‌ای که در تهران منتظر آن هستیم گذشته است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه مناطق 9، 10، 11، 12 و 17 تهران خطرپذیری بالایی دارند ادامه داد: با توجه به خطر وقوع زلزله در تهران امیدوارم آمادگی کافی را داشته باشیم. برخلاف بقیه کشور وظیفه مقابله با بحران در پایتخت به عهده شهرداری است. در حالی که در همه این وظیفه برعهده استانداری است. در هر صورت 86 نهاد و سازمان در بحث مدیریت بحران درگیر هستند که مسئولیت بسیار سنگینی است که به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیس شورای شهر در انتها به جلسه صبح امروز با حضور معاونین شهردار و شخص شهردار اشاره کرده و گفت: در این جلسه گزارش‌هایی از اقدامات شهرداری برای کمک به زلزله‌زدگان در اختیار شورا قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز