خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از زلزله کرمانشاه؛

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۰۸

آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۵ نفر و مصدومان؛ ۷۸۱۷ نفر اعلام شد.

19:35/تمام جانباختگان زلزله تعیین هویت شدند/ همه اجساد قابل شناسایی بود

آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اجساد جان‌باختگانی که تعیین هویت نشدند یا قابل شناسایی نیستند، گفت: تا امروز هیچ موردی میان جان‌باختگان زلزله نبوده که قابل شناسایی نباشد و همگی تعیین هویت شدند و چنین مواردی تا امروز وجود نداشته است. همه جان‌باختگان تعیین هویت شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه درباره حضور تیم‌های این سازمان در روستاها گفت: از نظر قانونی وعلمی همه اجسادی که به سازمان پزشکی قانونی ارجاع داده شده با جواز کفن به صورت رسمی اعلام شده است.

کمالی با اشاره به اینکه تیم‌های پزشکی قانونی حتی در روستاهای صعب‌العبور نیز حضور دارند، افزود: افراد پزشکی قانونی در همه روستاها حضور دارند و همه اجساد را شناسایی و تعیین هویت کردند.

او تاکید کرد: همه گروه‌هایی که از سوی سازمان پزشکی قانونی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند کماکان تا پایان این شرایط در این مناطق خواهند بود و تا زمانی که این مکان‌ها به صورت کامل پاک‌سازی نشود فعالیت آنها به پایان نمی‌رسد.

کمالی توصیه کرد: مردم و رسانه‌ها آمار جانباختگان را از منابع رسمی و پزشکی‌ قانونی پیگیری کنند.

18:40/ افزایش آمار کشته‌شدگان به 435 نفر

به گزارش ایلنا، پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۵ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: 317

اسلام آباد غرب: 23

کرند: 14

قصر شیرین: 28

جوانرود: 3

ثلاث: 15

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: 29

18:25/مسکن مهر سرپل ذهاب به طور کامل تخریب شد/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نحوه امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده گفت: واقعیت این است که در حال حاضر مدیریت مبدا به خوبی صورت گرفته اما مدیریت مقصد در حوزه توزیع اقلام به درستی انجام نمی‌شود البته در دیگر حوزه‌ها مانند امداد و نجات و بهداشت و درمان و امنیت همه چیز به خوبی در مناطق زلزله‌زده پیش می‌رود.

او با اشاره به کمک‌های سپاه و بسیج گفت: قطعا اگر نیروهای نظامی در این حادثه کمک نمی‌کردند آمار جان‌باختگان بالاتر می‌رفت در سرپل‌ذهاب ۴ تیپ ارتش برای امدادرسانی به دیگر نیروها کمک می‌کردند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه مدیریت توزیع به درستی در مناطق زلزله‌زده صورت نگرفته است، تصریح کرد: در بعضی‌ از مناطق کمک به دست نیازمندان نرسیده است به خصوص چادر که مشکلات هنوز در این زمینه وجود دارد و برخی از مردم بسیار ناراضی هستند. بویژه اینکه در منطقه پیاپی پس‌لرزه اتفاق می‌افتد و با وجود خانه‌هایی که ناامن هستند، نمی‌توان در آن‌ها بسر برد، لذا مردم در مناطق مختلف در بیرون از خانه‌ها می‌خوابند و نیازمند چادر هستند.

او تاکید کرد: وعده‌هایی مبنی بر اتصال آب و برق در مناطق گیلانغرب داده شده بود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و همچنان آب قطع یا کدر است و سخت است که با تانکر به مردم یک شهر آب‌رسانی کرد.

فلاحت‌پیشه درباره تلفات ناشی از تخریب مسکن‌های مهر گفت: آمار دقیقی ندارم، اما دو ساختمان از مسکن مهر اسلام‌آباد غرب به طور کامل ویران شده و خسارات شدیدی به مردم وارد شده است اما در سرپل‌ذهاب ویرانی در بخش مسکن مهر به طور کامل بود و بعید می‌دانم با این شدت ویرانی فقط دو کشته داشته باشیم.

16:50/عیادت رییس جمهور از مصدومان بستری

به گزارش ایلنا، حسن روحانی عصر امروز در جریان سفر به کرمانشاه با حضور در بیمارستان  طالقانی کرمانشان، از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آنها گفتگو کرد.

رئیس جمهور همچنین در گفت‌وگو و احوالپرسی با مردم و مصدومان مشکلات و کاستی های آنان را جویا شد و دستورات لازم را برای تسریع در روند درمان مصدومان صادر کرد.

16:20/انتقال 231 نفر از مصدومان با 3 هواپیما به تهران

بهنام سعیدی؛ سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور از افزایش تعداد مصدومان زلزله به 7 هزار و 817 نفر خبر داد و گفت: از این تعداد 4 هزار و 362 نفر درمان سرپایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 207 نفر از مصدومان زلزله زده از طریق بالگرد به کرمانشاه منتقل شده اند، افزود:231 نفر از مصدومان توسط سه هواپیما به تهران منتقل شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران با تاکید بر اینکه هنوز به صورت قطعی اعلام نکردیم که عملیات جست و جو به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: امدادرسانان در حال بررسی مجدد هستند تا اطمینان پیدا کنند که که کسی زیر آوار نمانده باشد.

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

16:10/تعداد فوتی‌های زلزله افزایش می‌یابد/توزیع امکانات در مناطق زلزله زده مناسب نیست

به گزارش ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم. اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند.اما بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وزیر بهداشت ادامه داد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود. شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

او افزود: تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰  نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند. ۲۶۹ نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.

15:14/سرقت 2000 تخته پتو و چادر در منطقه زلزله‌زده صحت ندارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته خبری مبنی بر سرقت ۲۰۰۰ تخته چادر و پتو در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شد.

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در این منطقه امنیت وجود دارد، گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم. هیچ‌گونه سرقت اقلام امدادی صورت نگرفته است.

15:10/آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه 432 نفر

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۲ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به این شرح است:

سرپل ذهاب: ۳۱۷

اسلام آباد غرب: ۲۳

کرند: ۱۴

قصر شیرین: ۲۸

جوانرود: ۳

ثلاث: ۱۵

صحنه: ۳

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۹

در این گزارش، اجساد شهرستان صحنه نیز به آمار تلفات اضافه شده است.شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

14:36/اعزام تیم‌های پزشکی قانونی برای بررسی دفنِ بدون مجوز قربانیان

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آمار جان‌باختگان زلزله غرب کشور که بدون جواز دفن به خاک سپرده شدند، گفت: پزشکی قانونی هیچ آماری را در رابطه با دفن بدون جواز جان‌باختگان زلزله تایید نمی‌کند، ممکن است؛ افرادی در روستاها بدون جواز دفن شده باشند، اما آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

او ادامه داد: تیم‌هایی برای تحقیق درباره این مسئله و بررسی دقیق به روستاها و مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

شجاعی افزود: بعد از جمع‌آوری کامل اطلاعات درباره اجسادی که بدون جواز دفن شده‌اند، پزشکی قانونی آمار دقیق و درست را منتشر خواهد کرد.

13:23/یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر زلزله غرب کشور/آسیب‌دیدگی ۱۲۳ روستا

اسماعیل نجار؛ رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه حادثه زلزله در غرب کشور بسیار عظیم بوده است، گفت: یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند که عدد قابل توجهی است. در حال حاضر با اطلاعاتی که من دارم، در تمامی شهرهای تحت تاثیر زلزله آب وصل شده، البته منهای بعضی از نقاط شهری که امکان برقراری آب به دلیل شکستگی لوله‌های اصلی و فرعی امکان پذیر نیست.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از یک و نیم بطری آب معدنی و ۴۵ دستگاه تانکر آب در مراکز جمعیتی مستقر شده است، خاطرنشان کرد: تا ساعاتی دیگر چندین دستگاه تانکر آب نیز وارد شهرستان خواهد شد. قرار شده که شیرهای موقت، توسط سازمان آب مستقر شود تا مردم آب برداشت کنند. در محور سرپل ذهاب حدود ۱۲۳ روستا آسیب دیده است.

رییس سازمان مدیریت بحران درباره اینکه برخی زلزله‌زدگان اذعان می کنند که برخی از اعضای خانواده شان همچنان زیر آوار هستند، گفت: در حال حاضر سگ‌های زنده یاب هلال احمر خانه به خانه در حال جست و جو هستند؛ افرادی که همچنان عضوی از خانواده شان مفقود است و یا می‌دانند که زیر آوار مانده، به امداد و نجات اعلام کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه احتمالا آمار جان‌باختگان زلزله غرب کشور افزایش یابد که البته این افزایش چشمگیر نخواهد بود، گفت: رساندن بیش از هفت هزار مصدوم به مراکز درمانی کار بزرگی است.

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

12:49/اختصاص کمک بلاعوض دولت برای اسکان موقت زلزله‌زدگان

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور که به منظور بازدید از مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله و دیدار با مردم و آسیب‌دیدگان زلزله به کرمانشاه آمد در جمع مردم سرپل ذهاب گفت: دولت باید تمام توان خود را برای امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله زده به کار گیرد.

وی تاکید کرد: برای اسکان موقت زلزله زدگان کمک بلاعوض اختصاص خواهد یافت. همچنین به زلزله زدگان وام تعلق خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.رییس‌جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاه‌های مسئول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.

روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاهها و مسئولین در این راستا بسیج شده اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان های تهران، کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.

روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان‌هایی که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده‌اند، گفت: باید اشکالات و کاستی های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد.رییس جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.

روحانی گفت: ۱۱ هزار خانه روستایی و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.

 

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

 

12:25/ اسامی ۶۵ نفر از جانباختگان زلزله استان کرمانشاه به تفکیک شهرستان

به گزارش ایلنا، پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی ۶۵ نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب و قصر شیرین را به شرح زیر اعلام کرد:

▫️ شهر ثلاث باباجانی

۱. خورشید احمدی فررزند محمود

۲. خاتون فیضی فرزند فرج

۳. مهیار بدری فرزند غریب

۴. پوریا ملکی فرزند بهرام

۵. تارا رضایی فرزند عابد

۶. فلاح میری

۷. خاصیه مرادی فرزند رحیم

۸. عزیز مریدی فرزند مصطفی

۹. حسن امامی

▫️ شهر سرپل ذهاب

۱. زینب فرضی —

۲. مانیسا ویسی — فرزند منصور

۳. فریدون سلطانی — فرزند یدالله

۴. ابراهیم رمضانی میراحمدی — فرزند محمد رشید

۵. حدیث کرمی

۶. میثم کرمی

۷. سید توران البتکین — فرزند سید سیفور

۸. پرنیا البتکین — فرزند سیاوش

۹. پیمان شکری —

۱۰. هما رضایی— فرزند رضا

۱۱. اکبر دامن خورشید فرزند حیدر

۱۲. فریده اسماعیلی فرزند امان اله

۱۳. اکرم سنجابی — فرزند حسین

۱۴. جبرئیل جامع — فرزند عبداله

۱۵. انور یوسفی — فرزند محمد

۱۶. محمدمتین رحمتی نظرآبادی — فرزند حسین

۱۷. آیلین مرادیان فرزند مسلم

۱۸. ظفر عطایی فرزند عبداله

۱۹. فریده رضایی - فرزند علی حسن

۲۰. محمدرضا اسماعیلی - فرزند پیمان

۲۱. عبدالحسین احسان - فرزند اسداله

۲۲. صمد دارابی - فرزند سیاوش

۲۳. محمد طاها دارابی - فرزند صمد

۲۴. محمد یاسین دارابی - فرزند صمد

▫️ ازگله

۱. خداکرم ده بالایی — فرزند محمدباقر

۲. رشید صوفی

۳. مانی صوفی — فرزند رشید

۴. عطیه رسولیان

۵. امیر یوسفی

۶. عبداله محمودی — فرزند فتاح

▫️ کرمانشاه

۱. مینا زارع فرزند قدرت الله - شهر کرمانشاه

▫️ اسلام آباد غرب

۱- خاور ویسی

۲- سمیرا پورمحمدی — فرزند اسد

۳- سید قاسم ساداتی — فرزند سید صفر

۴- منظر یاری قره بلاغی — فرزند رستم

۵- والیه مرادی — فرزند طاهر

۶- معصومه فتاحی — فرزند خسرو

۷- گلاویژ حسین — قادری فرزند حاتم

۸- بهزاد صادقی ده ابراهیمی — فرزند حبیب

۹- مبینا رضایی — فرزند علی میت

۱۰- ثریا محمدی — فرزند امیر

۱۱- بردیا باقری — فرزند مجتبی

۱۲- انا میرزایی — فرزند داود بخش

۱۳- فاضل غلامی — فرزند محمد

۱۴- سید سپهر حسینی — فرزند سید گودرز

۱۵- سیده کوثر حسینی — فرزند سی گودرز

۱۶- نرگس زارع — فرزند عبداله

۱۷- الهی کرمی

۱۸- صدیقه قنبری

▫️ قصر شیرین

۱. شریف نوروزی -فرزند محمدخان

۲. حسن مرادی — فرزند خدامراد

۳. داریوش مرادی وند — فرزند احمد

۴. فاطمه نعیمی جگرلویی — فرزند علیمراد

۵. قمرناز نوروزی — فرزند جاسم

۶. اسداله مرادی — فرزند مراد

۷. فرامرز حبیبی — فرزند ملک

11:42/ ۱۳ هزار واحد خونی توسط مردم اهدا شده است

بشیر حاجی‌بیگی (سخنگوی سازمان انتقال خون) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: طی دو روز ۱۳ هزار واحد خون که ۲۰ درصد آن شامل گروه خونی o منفی بود؛ توسط مردم اهدا شده است.

او ادامه داد: به دلیل مراسم راهپیمایی اربعین بانک خونی سازمان انتقال خون در منطقه غرب کشور کامل بود و ما پیش از این حادثه برای پیشگیری از بروز حوادث در اربعین مراکز انتقال خون در آن منطقه را کامل کرده بودیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: از زمان وقوع این حادثه در استان کرمانشاه تاکنون نیز استان‌های ایلام و کردستان واحدهای خونی به این منطقه ارسال کرد‌ه‌اند.

10:52/آخرین آمار قربانیان زلزله کرمانشاه؛ ۴۳۰ نفر+آمار تفکیکی در شهرستان‌ها

به گزارش خبرنگار ایلنا، پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۰  نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به این شرح است:سرپل ذهاب:  ۳۱۷ نفر، اسلام آباد غرب ۲۳ نفر، کرند:  14 نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر،جوانرود ۳ نفر و ثلاث ۱۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین ۲۷ نفر توسط پزشکی قانونی کرمانشاه و 3 نفر در صحنه معاینه شده است.

شایان ذکر است؛ تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

10:52/رئیس‌جمهور وارد منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شد

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهور لحظاتی قبل برای بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه زلزله استان کرمانشاه وارد شهرستان  سرپل ذهاب شد.

وی در بدو  مورد استقبال وزیر بهداشت و استاندار کرمانشاه و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه  قرار گرفت.

10:35/ فوت 13 دانش‌آموز و تخریب 44 مدرسه

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زلزله استان کرمانشاه و تسلیت به درگذشتگان این حادثه گفت: در این زلزله ۴۴ مدرسه و واحد آموزشی تخریب شده است. این مدارس دیگر قابل استفاده نیستند. همچنین براساس آمار ۱۳ نفر از دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر از مدارس در منطقه هستند که تخریب نشده‌اند اما به دلیل آسیب‌هایی که دیده‌اند؛ امنیت لازم را برای برگزاری کلاس‌ها ندارند به همین دلیل نمی‌توانیم در آنها کلاس‌های درس برگزار کنیم.

10:33/تاکید حجت‌الاسلام معزی بر لزوم تامین امنیت در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی؛ سرپرست هیات ارسالی مقام معظم رهبری به منطقه زلزله زده و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با شبکه خبر پس از بازدید از منطقه زلزله‌زده گفت: ما به دستور مقام معظم رهبری برای بررسی وضعیت حادثه‌دیدگان به این منطقه اعزام شدیم.

او ادامه داد: متاسفانه مشکلات فراوانی در منطقه وجود دارد البته امکانات و اقلامی توزیع شده است اما نیاز مردم بیش از این است. به هر حال همه در حال تلاش و خدمت رسانی هستند.

سرپرست هیات ارسالی مقام معظم رهبری به منطقه زلزله‌زده گفت: مهمترین مسئله در این منطقه امنیت است، اگر امنیت در منطقه تامین شود؛ توزیع امکانات به درستی صورت می‌گیرد و به دست نیازمندان واقعی می‌رسد، چرا که ممکن است افرادی بیش از حد اقلام دریافت کرده باشند.

حجت‌الاسلام معزی خاطرنشان کرد: ما گزارشی از منطقه را خدمت مقام معظم رهبری اعلام خواهیم کرد.

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

 10:31/ چادر هنوز به اندازه کافی توزیع نشده‌است

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام سعیدی؛ سخنگوی مدیریت بحران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اعلام اینکه عملیات جست و جو در میان آوارهای زلزله در غرب کشور تا صبح امروز ادامه داشت، اظهار داشت: صبح امروز با رییس سازمان امداد و نجات تماسی داشتم و حرفشان این بود که عملیات جست و جو رو به اتمام است؛ ولی برای اینکه احتمالا کسی زیر آوار نمانده باشد، تیم جست و جو را فعال نگه داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه تا این لحظه تعداد مصدومان۷۳۷۰ نفر و جانباخته‌گان ۴۲۳ نفر است، گفت: دیشب معابر عمومی در کرمانشاه روشنایی داشت اما در منازل  همچنان برق نبود. آبرسانی سیار نیز در حال انجام است که امیدواریم به زودی آب وصل شود.

سعیدی همچنین درباره مشکل نبود پتو و چادر، توضیح داد و گفت: در همین زمینه ما هم گزارشاتی داریم که هنوز چادر به اندازه کافی توزیع نشده است، اما هلال احمر تاکنون ۸۳ هزار چادر و  ۱۰۰ هزار تخته پتو را توزیع کرده است. چون تعداد روستاها و حجم خسارت زیاد است، کمک رسانی زمانبر است.

10:13/ اعلام آخرین آمار کشته‌شدگان و مصدومان

پیرحسین کولیوند؛ رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان و کشته‌شدگان زلزله 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه گفت: تاکنون 7460 نفر مصدوم شده‌اند که 960 نفر در کرمانشاه بستری شده‌اند.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: 239 مصدوم در مجموع به تهران، البرز و همدان اعزام شدند که از این تعداد 168 نفر به تهران منتقل شده‌اند.وی افزود: 19 نفر به بیمارستان بقیه‌الله، 5 نفر به بیمارستان بعثت، 2 نفر به بیمارستان طالقانی، 10 نفر به بیمارستان لقمان و 25 نفر به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شده‌اند.

رییس اورژانس کشور تصریح کرد: همچنین 14 مصدوم به بیمارستان فیروزگر، 4 مصدوم به بیمارستان رسول اکرم(ص)، 21 نفر به بیمارستان میلاد، 31 نفر بیمارستان امام خمینی، 17 نفر به بیمارستان شریعتی، 16 نفر بیمارستان سینا، یک نفر مرکز طبی کودکان و 9 نفر به بیمارستان هفتم تیر منتقل شده‌اند.

کولیوند ادامه داد: همچنین 58 نفر به بیمارستان بعثت، سه نفر به بیمارستان آتیه و یک نفر به بیمارستان فاطمیه و همچنین 11 نفر به بیمارستان البرز و 7 نفر به بیمارستان باهنر و 45 نفر بیمارستان مدنی همدان منتقل شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین براساس اعلام پزشک قانونی 423 نفر تاکنون نیز جان‌باخته‌‌اند.

9:47/ امیدواریم برای روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها به کرمانشاه بیاییم/ هیچ ایرانی نیست که به فکر مردم کرمانشاه نباشد

حجت‌الاسلام حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه گفت:‌ دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزو آرزوهای من بود اما دلم نمی‌خواست در چنین شرایطی باشد که مردم امروز غم‌دار و دچار مصیبت باشند و امیدواریم در روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها خدمت مردم عزیز و قهرمان این دیار بیاییم که همواره مرزبان خوبی برای کشور عزیز ایران بودند.

وی با بیان اینکه آمدنم برای کرمانشاه به غیر از عرض سلام و تسلیت به خاطر حادثه زلزله‌ای است که طی آن صدها تن از هم‌وطنان ما جان باخته و هزاران نفر مجروح شدند، اظهار داشت: من به نمایندگی ملت ایران به مردم کرمانشاه تسلیت گفته و می‌گویم مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند. هیچ ایرانی نیست که به فکر مردم کرمانشاه نباشد؛ آنهایی که عزیزان و اقوام خود را از دست داده و خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما در کنار یکدیگر برای رفع معضلات همه توان خود را به کار خواهیم گرفت. در همین جا از ملت ایران و همدلی‌شان در این گونه حوادث تشکر می‌کنم.

رئیس دولت دوازدهم ادامه: قبل از هر چیز می‌خواهم از ملت شریف ایران تشکر کنم. از ملت ایران و همنوایی و همدلی آنها در اینگونه حوادث، مسئولانی که برای حل مشکلات مردم تلاش کردند و کشورهایی که با ملت ایران همدردی کردند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حضور مقامات کشور و لشگری در اولین ساعات حادثه گفت: از مقامات مسئول که در ساعات نخستین در این زمینه قدم گذاشتند؛ از ارتش، سپاه، بسیج،‌ نیروهای هلال احمر که به کمک‌رسانی  آمدند تشکر می کنم.

روحانی افزود: از همه کسانی که در این روزها تلاش کردند مشکلات  مردم را از قبیل قطعی آب و برق حل کنند؛ به آن‌ها امداد رساندند، تشکر می‌کنم. از امداد هوایی بسیار متشکر هستم در این روزها کار فوق العاده‌ای انجام دادند مسلما اگر کمک‌رسانی آنان نبود کار بسیار مشکل می‌شد.

وی ادامه داد: از کشورهای همسایه که با ملت ایران هم‌دردی کردند سپاسگذاری کردم و به آسیب‌دیدگان این اطمینان خاطر را  می‌دهم که دولت  سعی می‌کند در کمترین زمان برای حل مشکلات مردم اقدام کند.

رئیس‌جمهور در خصوص بازسازی مسکن‌های آسیب دیده گفت: بازسازی مسکن بر عهده بنیاد مسکن است و مسئولان و مقامات، همه نهادها، مردم و خیرین برای تامین مسکن مردم کرمانشاه به بنیاد مسکن کمک کنند.

روحانی ادامه داد: مسئول اصلی بازسازی بنیاد مسکن است و تقاضا دارم همه مقامات دولتی به این نهاد کمک کنند،‌ اگر می‌خواهند مسجد و مدرسه بسازند خودشان اقدام کنند اما بازسازی مسکن به عهده خود مردم است و دولت باید کمک بلاعوض و وام را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا ساماندهی صورت بگیرد.

وی در خاتمه گفت: برای مجروحان شفای عاجل و برای داغ‌داران طلب صبر می‌کنم دل گرمی مردم رحمت خداوند است.

09:25/برگزاری ستاد بحران در کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، هوشنگ بازوند؛ استاندار لرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: جلسات ستاد بحران ظرف روزهای گذشته بطور منظم با حضور وزرای بهداشت، کشور و مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شده و عصر امروز نیز این ستاد به ریاست رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

  وی ادامه داد: آب و برق بیشتر مناطق این استان وصل شده و تنها در شهرستان سرپل ذهاب و روستاهای اطراف با مشکل قطعی آب و برق روبرو هستند که امیدواریم این مشکل تا ظهر امروز مرتفع شود.

استاندار کرمانشاه در مورد اقلام مورد نیاز برای حادثه دیدگان زلزله تصریح کرد: درحال حاضر نیاز به آب های بسته بندی و اقلام غذایی، کنسرو ، خرما و چادرهای امدادی بیش از دیگر اقلام مورد نیاز است و از مردم عزیز درخواست داریم در این زمینه به هموطنان آسیب دیده خود کمک کنند.

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

09:15/مداخله ۱۶ استان برای فراهم کردن اسکان اضطراری

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهین فتحی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه 10 بالگرد جمعیت هلال احمر از صبح روز گذشته 162 مصدوم را منتقل کرده‌اند، درباره تغذیه و اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان گفت: با توجه به وسعت منطقه زلزله‌زده و برودت هوا 16 استان همجوار و نزدیک به استان کرمانشاه در فرآیند عملیات مداخله کردند و تیم‌های واکنش سریع و اسکان اضطراری فراهم شد.

او با بیان اینکه تیم‌های درمان اضطراری از ساعات آغاز حادثه در منطقه حضور داشتند و به ارائه خدمات پرداختند، گفت: 10 هزار تخته چادر و 20 هزار تخته پتو و 185 هزار انواع کنسروجات تاکنون بین مردم توزیع شده است.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه در این منطقه 526 روستا و 8 شهر وجود دارد تصریح کرد: تسهیلات اسکان و تغذیه اضطراری را برای 70 هزار نفر فراهم کردیم. اما وسعت منطقه زیاد است و نیروهای امدادی نیازمند حمایت هستند.

فتحی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز منطقه‌ای وجود دارد که امدادرسانی صورت نگرفته باشد گفت: ما به تک تک روستاها به همراه مسئولان محلی سرکشی کردیم اما شاید نقاطی باشد که امدادرسانی نشده باشد که البته فراگیر نیست و اگر جایی وجود دارد که احیانا امدادرسانی صورت نگرفته باشد در صورتی که به ما اطلاع داده شود، قطعا امدادرسانی به آنجا انجام خواهد شد.

۴۳۵کشته و ۷۸۱۷ مصدوم/بازماندگان زلزله، مفقودی‌ها را اعلام کنند/ زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی ناراضی هستند+ فیلم

09:02/هیاتی ویژه از سوی رهبر انقلاب وارد مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شد

به گزارش ایلنا، هیاتی ویژه به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین معزی از سوی مقام معظم رهبری که به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرده است دقایقی پیش وارد مناطق زلزله‌زده شد.

حجت الاسلام معزی (نماینده ولی فقیه در هلال احمر) و حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی (نماینده مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه) در هیئت اعزامی از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور دارند.

حجم ویدیو: ۱۰.۲۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز