خبرگزاری کار ایران

مجتبی نیک‌کردار خبر داد:

احتمال افزایش آمار کشته‌‌ها و مصدومان زلزله/ برپایی دو بیمارستان صحرایی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۷۶۳

نیک‌کردار درباره آمار جان‌باختگان این حادثه گفت: طبق آمار پزشکی قانونی 129 نفر در این حادثه جان‌باخته‌اند.

به گزارش ایلنا، مجتبی نیک‌کردار با بیان اینکه آخرین وضعیت منطقه در جلسه شورای هماهنگی بررسی شده، گفت: هم اکنون 5 هزار تخته پتو بین مردم توزیع شده و چادرها نیز قرار است توزیع شود.

 او با بیان اینکه راه‌های اصلی و فرعی باز شده، گفت: در تلاش هستیم تا فردا ساعت 10 صبح راه‌های روستایی نیز تا امدادرسانی انجام شود. مقرر شد تمام شرکت‌های پیمانکاری راهسازی ماشین‌الات خود را در اختیار قرار دهند تا هر چه سریعتر راه‌های روستایی باز شود.

 معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: به‌جز بیمارستان‌هایی که در حال خدمات‌رسانی هستند دو بیمارستان صحرایی نیز برپا شده و 40 بیمارستان نیز در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و از فردا صبح نیز 20 بالگرد از سوی هلال احمر و نیروی انتظامی با طلوع آفتاب کار خود را آغاز می‌کنند.

 نیک‌کردار با اشاره به آمار کشته‌شدگان این حادثه گفت: تاکنون طبق آمار پزشکی قانونی 129 نفر جان‌باخته‌اند تعداد 200 نفر در کرمانشاه مصدوم شده‌اند.

 او تاکید کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی در زیر آوار هستند احتمال اینکه آمار مصدومان و جان‌باختگان افزایش یابد بسیار زیاد است.

 او با اشاره به اینکه 100 سایت قطع شده است تاکید کرد: قطع فیبر نوری نداشتیم و ارتباط تلفنی و موبایلی در شهرهای زلزله زده برقرار است. همچنین برق همه شهرستان‌ها بجز سرپل ذهاب وصل شده و برق این شهرستان نیز تا ساعت 10 صبح با تعمیر شبکه برق به مدار متصل خواهد شد.

 معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: آواربرداری با ورود ماشین‌آلات راهداری سرعت خواهد گرفت و امداد و نجات را به سرعت آغاز می‌کنیم و انشاله پس از آن بازسازی را آغاز خواهیم کرد.

‌ نیک‌کردار تاکید کرد: 5 شهرستان به طور کامل و 10 هزار کیلومتر مربع درگیر این حادثه شده‌اند. انشا‌الله پس از بررسی‌های لازم برآورد میزان خسارات در روستاها و مناطق زلزله زده از فردا آغاز خواهد شد.

 او در پاسخ به این سوال که شرایط آب‌وهوایی منطقه چگونه است، گفت: دمای هوا در ارتفاعات و در منطقه دالاهو و ثلاث باباجانی دما صفر درجه است و در حال توزیع پتو بین زلزله‌زدگان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز