خبرگزاری کار ایران

مرتضی سلیمی:

۱۰ فروند بالگرد از طلوع آفتاب عملیات امداد و نجات را آغاز می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۷۴۸

رییس سازمان امداد و نجات کشور از اسکان اضطراری در شهرهای قصرشیرین، جوانرود و سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: بعد از طلوع آفتاب ۱۰ فروند بالگرد عملیات امداد و نجات را در مناطق صعب‌العبور انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی در گفت‌وگویی درباره آخرین اقدامات رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: استان‌های معینی از جمله لرستان، کردستان، مرکزی و همدان کمک‌های لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: تیم‌های جستجو عملیات جستجو را آغاز کردند و خوشبختانه اسکان اضطراری در شهرهای سرپل ذهاب، جوانرود و قصرشیرین انجام شده و اسکان اضطراری آغاز شده است.

رییس سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه در اکثر روستاها آواربرداری آغاز شده و قرار بود پنج بالگرد در اختیار ما قرار دهند، اظهار داشت: با توجه به دستور دبیرکل جمعیت هلال احمر ۱۰ فروند بالگرد در اختیار ما قرار داده می‌شوند و از طلوع آفتاب عملیات را آغاز می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه عازم استان کرمانشاه است، تصریح کرد: تجهیزات و اقلام لازم را برای این استان‌ها تقویت کردیم و با استفاده از ظرفیت پتانسیل جمعیت هلال احمر سعی کردیم در کوتاه‌ترین زمان خدمات‌رسانی و امدادرسانی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در اقلام امداد و نجات ۱۶ گانه وسایل گرمایشی نیز وجود دارد و بعد از توزیع چادر، پتو و موکت اقلام گرمایشی هم توزیع خواهد شد. مهمترین نیاز مردم در این مناطق سرپناه اولیه است که همزمان با امداد و نجات تیم‌های اسکان اضطراری نیز آماده شده است.

رییس سازمان امداد و نجات کشور در پاسخ به این سوال که به نظر شما چند روستا در مناطق صعب‌العبور قرار دارند؟ خاطرنشان کرد: تعداد این روستاها انگشت‌شمار هستند و با بررسی‌های انجام شده سه الی چهار روستاها هستند و ۱۰ فروند بالگرد در اختیار جمعیت قرار گرفته تا خدمات سریعتری را به زلزله زدگان ارائه دهیم.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا به حادثه‌دیدگان غذای گرم نیز داده خواهد شد؟ ابراز داشت: در ۷۲ ساعت اولیه توزیع غذای گرم جز استانداردهای ما نیست و بعد از ۷۲ ساعت توزیع غذای گرم نیز خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز