خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

شورا حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد/ سوال پرسیدن و نظردادن جایز است

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۸۹۶

رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورا در عزل و نصب‌های شهرداری نباید دخالت کنند، ولی می‌توانند نظر خود را در این زمینه بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از اتمام نوزدهمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران از عملکرد صدا و سیما در نحوه انعکاس خبر حذف اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت انتقاد کرد.

هاشمی گفت: این مصوبه شورا مربوط به سال 93 است که هیچ گاه اجرایی نشد. در متن مصوبه شورا در سال 93 آمده که متخلف علاوه بر جریمه ورود به طرح ترافیک باید عوارض ورود به طرح را نیز پرداخت کند که پس از ابلاغ مقرر شده بود در سال 94 اجرایی شود که به دلیل عدم وجود زیرساخت هیچ گاه اجرایی نشد.

هاشمی در ادامه گفت: یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و نهایتا رای به حذف این عوارض داده شد. نامه دیوان عدالت اداری در خصوص این مصوبه به من رسید که آن را به شهرداری منعکس کردم و تابع احکام دیوان عدالت اداری هستیم.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با مصوبات  امروز شورا گفت: بحث کلیات سیاست‌های الزامی بودجه سال 97 در جلسه امروز مطرح شد که با توجه به اهمیت موضوع باید با شهرداری تعاملی در این زمینه برقرار شود و نظرات اعضای شورا در این مورد احصا شود تا این فرآیند تسریع شود.

وی افزود: کلیات سیاست‌های الزامی بودجه 97 شهرداری تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به جزئیات مطرح شده در مورد آن و با اکثریت آرا این موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانده شد تا هفته بعد مجددا در این رابطه را‌ی‌گیری صورت گیرد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در رابطه با تاخیر برای حضور در جلسه امروز شورای شهر گفت: به دلیل جلسه اضطراری بیرون از شورای شهر مجبور شدم در آنجا حاضر شوم و با تاخیری یک ساعته به شورا رسیدم.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با حق شورای شهر در خصوص دخالت در انتصابات شهرداری گفت:‌ شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد اما سوال جایز است. بر اساس یکی از بندهای آیین نامه اعضای شورا در عزل و نصب‌های شهرداری نباید دخالت کنند ولی می‌توانند نظر خود را در این زمینه بدهند.

وی تاکید کرد:‌ انتصابات اخیر که در شهرداری انجام شد مربوط به نظرات شخصی آقای نجفی نبود و این انتصابات در رده‌های سوم به بعد شهرداری و با نظر معاونان و مدیران کل شهرداری بوده است که در این مورد نیز باید توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز