خبرگزاری کار ایران

مشاور محیط زیست فرماندار شوش به ایلنا خبر داد:

قطع ۷۲ اصله درخت بدون مجوز در شوش

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۸۷۱

مشاور محیط زیست فرماندار شوش از قطع ۷۲ اصله درخت بدون مجوز قانونی خبر داد.

ساسان ساکی، مشاور محیط زیست فرماندار شوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره قطع این درختان گفت: درختان به خودی خود مقدار قابل توجهی از گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند و بادشکن محسوب می‌شوند، اما متاسفانه در تاریخ جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ بسیاری از شهروندان در تماس‌های تلفنی مکرر گزارشی مبنی بر قطع درختان در جاده ورودی شهرک شهید دانش {عمله سیف} ارائه دادند.

 قطع ۷۲ اصله درخت بدون مجوز در شوش

او ادامه داد: بلافاصله به این منطقه رفتم و ضمن بررسی موضوع از نزدیک از ادامه کار قطع درختان جلوگیری کردم، اما متاسفانه ۷۲ اصله درخت قطع شده بود.

مشاور محیط زیست فرماندار شوش در پاسخ به این سوال که آیا این افراد برای قطع درختان مجوز داشته‌اند، گفت: عملیات قطع این درختان بدون مجوز کتبی و غیرکارشناسی صورت گرفته است. با تماس‌های پی درپی علی سرپرست بخشدار مرکزی شوش نیز در محل حاضر و نسبت به قطع درختان به شیوه اینچنینی گلایه کرد.

 قطع ۷۲ اصله درخت بدون مجوز در شوش

ساکی با بیان اینکه برش درختان با این شیوه و بدون رعایت اصولی مورد تائید نیست، تصریح کرد: رییس اداره منابع طبیعی شوش را نیز در جریان این موضوع قرار دادم و او گفت؛ هنوز هیچ‌گونه مجوز کتبی برای برش این درختان به شورای اسلامی شهرک شهید دانش داده نشده و در ضمن مجوزها فقط با عنوان هرس شاخه درختانی که ایجاد خطر کرده‌اند، صادر می شود که آن هم اصول و ضوابط خاص خود را دارد.

او با اشاره به دلایل مجریان عملیات قطع درختان در این منطقه تصریح کرد: مجریان طرح قطع درختان دلیل این عملیات را ریزش برگ‌ها و ساخت بلوار ورودی این شهرک اعلام کردند.

مشاور محیط زیست فرماندار شوش گفت: آنها همچنین مدعی شده‌اند که این درختان جلوی روشنایی را گرفته‌اند و مزاحم شبکه برق هستند و قرار است بلوار ساخته شود. همچنین برگ این درختان می‌ریزد و با توجه به اینکه این درختان آکالیپتوس هستند؛ گازهای سمی تولید می‌کنند.

ساکی خاطرنشان کرد: این ادعاها همگی بی‌پایه و اساس علمی است چراکه اگر درختان جلوی روشنایی را گرفته باشند می‌توان آن‌ها را هرص کرد و البته هیچ مزاحمتی برای شبکه برق ندارند در ضمن طبق قوانین شهرداری ها و دهیاری ها حدود جاده مشخص است پس درختان حاشیه جاده که فاصله بسیاری هم دارند مزاحمتی برای بلوار وسط محسوب نمی شوند. همچنین همه خواص درخت اکالیپتوس را می‌دانند و این درخت به هیچ وجه گاز سمی تولید نمی‌کند.

 قطع ۷۲ اصله درخت بدون مجوز در شوش

او تاکید کرد: هرگونه قطع، برش و هرس درختان باید مورد تایید کارشناسان و فعالان محیط زیست باشد در حالی که برطبق نظرکارشناسان عملیات قطع درخت در این منطقه کاملا غیراصولی است و نباید انجام شود.

 قطع ۷۲ اصله درخت بدون مجوز در شوش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز