خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق علوم:

موضوع بورسیه‌ها همچنان ادامه دارد/ فارغ‌التحصیلان منتظر جذب هستند/ لزوم ساماندهی واحدهای آموزش عالی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۲۲۶

فرهادی در مراسم تودیع خود به مسئله بورسیه‌ها اشاره کرد و گفت: هنوز هم متاسفانه این موضوع جریان دارد با وجود آنکه پرونده آنها واقعا بسته شده اما برخی از این افراد فارغ‌التحصیل شده و منتظر جذب خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی در مراسم تودیع و معارفه وزیر سابق و فعلی علوم‌ که امروز در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم زمانی که من تصدی وزارت علوم را قبول کردم، یک نوع بی‌ثباتی وجود داشت. به گونه‌ای که ۶۴ دانشگاه رئیس نداشت و با سرپرست اداره می‌شد که این دانشگاه‌ها از دانشگاه تراز اول و برتر گرفته تا دانشگاه‌های جدیدالتاسیس بودند. یکی از اقداماتی که صورت گرفت این بود که این دانشگاه‌ها ساماندهی شدند.

وی به مسئله بورسیه‌ها اشاره کرد و گفت: هنوز هم متاسفانه این موضوع جریان دارد با وجود آنکه پرونده آنها واقعا بسته شده اما برخی از این افراد فارغ‌التحصیل شده و منتظر جذب خود هستند.

فرهادی با بیان اینکه در دوره وزارت بنده دانشگاه‌ها بدهی داشتند و بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۰ و ۹۱ حدود ۶۸ تا ۷۲ درصد تخصیص داده می‌شد و دانشگاه‌ها بدهی بالایی داشتند، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم دانشگاه‌ها از حمایت و توجه بیشتری بهره‌مند شدند و بدهی ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیاردی آنها به شهرداری‌ها پرداخت شد و ثبات بهتری پیدا کردند.

وزیر سابق علوم ضمن اشاره به اینکه  در دوران وزارتم با دکتر غلامی آشنا شدم و دیدم که دانشگاه ایشان نیز دانشگاه خوب و پیشرویی است و از دانشگاه‌های تراز هستند، بیان کرد: دانشگاه بوعلی در عرصه بین‌المللی کارهای خوبی مانند راه‌اندازی دانشگاه دی هشت انجام داده‌اند.

فرهادی به وضعیت شتاب علمی در دوره خود اشاره کرد و گفت: شتاب علمی در آن زمان شدت گرفت به طوری که در سال ۲۰۱۳ رتبه ۲۵ بود ولی اکنون به رتبه اول دست یافتیم. درصد مقالات ما در سطح یک درصد مقالات دنیا سه برابر شد و رتبه علمی ایران در جهان ارتقای چهار پله‌ای پیدا کرد. پارک‌های علم و فناوری از ۳۲ پارک به ۴۳ پارک افزایش یافت. قراردادهای تحقیقاتی با دیگر دستگاه‌ها افزایش یافت و تعداد دانشگاه‌های برتر دنیا از یک دانشگاه به ۱۳ مورد رسید و این در رتبه‌بندی لایدن ۱۸ دانشگاه است.

وی با بیان این مطلب که طرح آمایش آموزش عالی از طرح‌هایی بود که پیگیری شد و باید ادامه یابد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۰۰ واحد آموزش عالی داریم که خیلی از آنها مورد نیاز نیست که با توجه به طرح آمایش عالی نیازمند ساماندهی هستند.

فرهادی در پایان گفت: در دولت قبل بیش از ۲۰۰۰ نشریه جدید مجوز گرفت، تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی افزایش یافت، ۶۳ بنیاد حامی علم و فناوری شکل گرفت و در دوره ما تمرکززدایی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز