خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

انهدام ۴۶ باند مجرم در حوزه میراث فرهنگی در دولت یازدهم/ ۵۵ هزار سرکشی از اماکن تاریخی در طول ۴ سال

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۴۲۱

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی تاکید کرد: ۵۵ هزار سرکشی از اماکن و ابنیه تاریخی فرهنگی استان توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در طول چهار سال دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از مرکزی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با توجه به رسالت اجرایی یگان حفاظت میراث فرهنگی و همچنین حساسیت بجای اداره کل میراث فرهنگی استان در خصوص صیانت و حفاظت از سایت ها و ابنیه تاریخی استان ، در چهار سال دولت یازدهم ۵۵ هزار سرکشی از اماکن و ابنیه تاریخی فرهنگی استان توسط این یگان حفاظت صورت گرفته است.

سرهنگ محمد خسروی افزود: همچنین در همین بازه زمانی تعداد۱۳۳ اثر تاریخی کشف و ضبط شده و از ۵۲ ساخت و ساز غیر مجاز در حریم آثار تاریخی جلو گیری و همچنین از ۳۸ حفاری غیر قانونی ممانعت به عمل آمده است.

او ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با هوشیاری و دقت تمام به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد حوزه کاری خود است و با دقت بسیار و سرعت عمل خود توانسته ۴۶ باند مجرم در حوزه میراث فرهنگی را در دولت یازدهم منهدم کند. همچنین با رصدافردی که مبادرت به خرید و فروش انواع فلز یاب و یا گنج یاب می کنند توانستیم ۱۵۳ نفر را از این افراد را دستگیر و بعد از تشکیل پرونده با همکاری نیروی انتظامی استان به مراجع قضایی تحویل دهیم.

خسروی در پایان گفت: دو مرحله اسکورت اشیاء تاریخی در سال های ۹۴ و۹۵ و همچنین نظارت بر ۵ کاوش باستان شناسی نیز قسمتی دیگر از فعالیت های بی شمار زحمتکشان این یگان حفاظت است که با در خطر انداختن جان خود از میراث کهن تاریخی و اصیل سرزمین مان صیانت می کنند و در این راه تعامل بین این یگان با مردم جایگاهی مهم و نیازمند استمرار دارد.تماس های مردمی یاری رسان نیروی خدوم یگان حفاظت در عملکرد بهتر برای جلوگیری از به تاراج رفتن میراث کهن استان است. شهروندان می توانند از طریق شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱ با این یگان همکاری داشته باشند. یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی آماده دریافت هرگونه اخبار در خصوص جرایمی از قبیل خرید ، فروش و قاچاق اشیاء تاریخی ،تخریب و تجاوز به آثار تاریخی ، خرید ، فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب در تمام ساعات شبانه روز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز