خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان اورژانس کشور:

۸۰۰ آمبولانس در مرزهای چهارگانه مستقر شدند/ خدمات کمیته بهداشت و درمان اربعین ۳ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۳۵

کولیوند در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه تعداد ۸۰۰ آمبولانس در ۴ مرز مستقر می‌شوند، گفت: همه همکاران بهداشت محیط و مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر نیز در مراکز توزیع غذا نظارت و کنترل دارند.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت در محل برگزاری مانورهای امداد و نجات برگزار شد، گفت: امروز کاروان سلامت وزارت بهداشت جهت ارایه خدمات سلامت به زائرین اربعین حسینی اعزام می شوند که شامل پزشکان، پیراپزشکان و نیروهای فوریت های پزشکی است. در عین حال کارشناسان بهداشت محیط و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر نیز این کاروان را همراهی می کنند.

وی با بیان این که کاروان بهداشت و درمان اربعین در ۴ مرز غربی کشور مستقر می شوند، گفت: البته اقدامات ما در مرزهای شرقی هم از سوی متخصصین بهداشتی آغاز شده است. زیرا برخی از برادران و خواهران از افغانستان و پاکستان نیز برای حضور در مراسم اربعین وارد می شوند. بر این اساس غربالگری بهداشتی و مدیریت بیماریهای واگیر در این بخش بسیار ضرورت دارد.

 کولیوند با بیان اینکه همکاران فوریت‌های پزشکی هم در پایگاه‌های اورژانس مستقر هستند و خدمات جاده ای را ارایه می‌دهند، گفت: این نیروها در مرزها هم مستقر خواهند شد. در عین حال در مرزهای غربی 4 بیمارستان صحرایی و بیمارستان cbrn و 4 بیمارستان جنرال فعالیت می کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از ایجاد هشت بیمارستان صحرایی ۳۵ تا ۶۰ تخت خوابی در مرزهای ایران و عراق خبر داد و گفت: در طول مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین در هر ۱۰ کیلومتر یک آمبولانس و در هر ۱۵ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس قرار دارد که هر اتوبوس آمبولانس خودش به مثابه یک درمانگاه است.

کولیوند همچنین گفت: برای مراسم اربعین حسینی یکسال در حال برنامه ریزی بودیم و امکاناتمان نسبت به سال قبل سه برابر شده است و کاروان سلامت ما در چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه تعداد ۸۰۰ آمبولانس در ۴ مرز مستقر می شوند، گفت: همه همکاران بهداشت محیط و مرکز مبارزه با بیماریهای واگیر در مراکز توزیع غذا نظارت و کنترل دارند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: زیرساخت‌های اصلی بیمارستان های مهران، قصرشیرین و سرپل ذهاب تکمیل شده و تختهای ویژه آنها گسترش یافته است.در عین حال امسال دیالیز سیار و خدمات دندان پزشکی پرتابل هم به خدمات وزارت بهداشت اضافه می شوند.

 کولیوند گفت: ۱۰۰ نفر از همکاران فوریت های پزشکی در عراق در ۴ قرارگاه نجف، کربلا، سامرا و کاظمین حضور دارند و بیمارانی را که در مراکز درمانی عراق بستری می شوند را پایش می کنند. همچنین تعدادی متخصص داخلی، زنان، مغز و اعصاب و دیگر تخصص ها را برای بیمارستانهای عراق اعزام کردیم.

او افزود: چهار درمانگاه در نجف و کربلا و ۸ موکب بین راهی از سوی مرکز حج هلال احمر ارایه خدمت می‌کنند. همچنین نیروهای ما در عراق با کارت‌های بهداشتی عراق بر موکب‌ها نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز