خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

۷۰۰ مدرسه تهران در بافت فرسوده‌ هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۹۳

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از ۴ هزار مدرسه در سطح شهر تهران ۷۰۰ مدرسه در بافت فرسوده است و ۱۰۰۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، برای ارائه گزارش وضعیت مدارس پایتخت در شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران حاضر شد.

باقری  با تاکید بر اینکه همکاری میان شورا و آموزش و پرورش می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را کاهش دهد، گفت: از ۴ هزار مدرسه در سطح شهر تهران ۷۰۰ مدرسه در بافت فرسوده است و ۱۰۰۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند.

او ادامه داد: برای اثرگذاری بر فرایند تغییر و تحول در نظام آموزشی و پرورشی دانش آموزان باید همه دستگاه‌ها ورود کنند و مدیریت شهری یکی از مهمترین دستگاه‌های کمک رسان خواهد بود‌

باقری با اشاره به معضلات در حوزه آموزش افزود: تربیت کاری دشوار است، بسیاری از مشکلات ناشی از همین حوزه تربیت است. هرکس با خصوصیات خود خلق شده است لذا نسخه واحدی در امر تربیت وجود ندارد و عواملی در این زمینه نقش دارند که بر پیچیدگی آن می افزایند. در کشور ما هیچ نهادی امور خانواده را نپذیرفته است، برای آموزش در حوزه فرزند پروری هیچ سازو کار مشخصی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران در ادامه با تاکید بر روی مدیریت یکپارچه افزود: ما این آمادگی را داریم که مدیریت شهری برای مدیریت در حوزه مدارس وارد عمل شود و در این عرصه همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.۴هزار و هشتاد و نه مدرسه در تهران وجود دارد و ۱۸ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیلند. در چهار سال آیند ۲۵ هزار نفر از کارمندان آموزش و پرورش بازنشسته می شوند. اما سالی کمتر از ۱۰۰۰ نفر وارد آموزش و پرورش می شوند و کمبود نیرو یکی از معضلات اصلی ماست.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز