خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پژوهش در گفت‌وگو با ایلنا:

هشدار به اعمال غیرقانونی صداوسیما، ارشاد و ناشران درباره کتاب‌های کمک آموزشی/مجبوریم از ضوابط قانونی استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۱۳

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره کتب درسی غیراستاندارد هشدار داد و گفت:‌ توصیه اکید ما این است که صدا و سیما، ناشران و وزارت ارشاد به حکم قانون گردن نهند.

حجت الاسلام محی‌الدین بهرامی؛ رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دستور وزیر آموزش و پرورش به این سازمان درباره ساماندهی کتب درسی، اظهار داشت: باید فکر کنیم، اولین قدمی که زور ما را بیشتر می‌کند و آن راهی که با صدا و سیما، ناشران و وزارت ارشاد تعامل کنیم، چیست؟ توصیه اکید ما این است که صدا و سیما، ناشران و وزارت ارشاد به حکم قانون گردن نهند.

رییس سازمان پژوهش افزود: تولیدکنندگان کتاب‌های آموزشی غیراستاندارد و کسانی که از این کتاب ها حمایت می‌کنند، اگر از قانون تبعیت می‌کردند، این وضعیت پیش نمی‌آمد. برنامه این است که اگر در رابطه با کتاب‌های کمک آموزشی غیراستاندارد، تبعیت از قانون صورت نگرفت، از ضوابط قانونی‌مان استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب‌های کمک آموزشی غیراستاندارد در فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموز اخلال ایجاد می‌کند، عنوان کرد: البته سازمان پژوهش از کتاب‌های کمک آموزشی استاندارد حمایت می‌کند و با توجه به برگزاری سالانه جشنواره ساماندهی کتاب‌های کمک آموزشی، آثار و کتاب‌های ارسالی از سوی ناشران توسط کارشناسان بررسی می‌شود و کتاب‌هایی که مورد تایید قرار گیرند و امتیاز لازم را کسب کنند، در نهایت به عنوان کتاب مناسب انتخاب می‌شوند.

رییس سازمان پژوهش در پاسخ به این سوال که گفته شده بود؛ کل کتاب‌های درسی از سال بعد بازنگری خواهد شد، گفت: مگر کتاب درسی خمره رنگ‌رزی است؟ ۵ سال که از تدوین کتب درسی می‌گذرد، ابتدا به اهداف برنامه درسی آن کتب نگاه می‌کنیم که آیا اعتبار دارد یا خیر؟ و آیا همه برنامه را پوشش می‌دهد یا نه؟ و اگر نیازمند اصلاح جزیی یا کلی (جابه‌جایی فصلی) بود، اصلاحات را اجرا خواهیم کرد، اما اگر کتابی نیازمند برنامه جدید بود، بعد از ۵ سال کتاب درسی جدیدالتالیف خواهیم داشت.

گفتنی است؛ دو روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در جمع ناشران و مولفان نسبت به نفوذ کتاب‌های کمک آموزشی غیراستاندارد، هشدار داد و از سازمان پژوهش خواسته بود که در سال تحصیلی این موضوع را به صورت جد در دستور کار قرار دهند و در صورت لزوم از مقررات سازمان استفاده کنند. بطحایی این را هم گفته بود که اگر بخواهیم مجدانه وقت بگذاریم، می‌توانیم این مساله را حل کنیم. کتاب‌های درسی باید با روش خلاقانه، مخاطب و دانش آموزان را جذب کند و امیدوارم با ساز و کار بهتر این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز