خبرگزاری کار ایران

رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان:

اقدامات پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۷۹

رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان با اشاره به اقدامات مطلوب ایران در کنترل مرزی و جلوگیری از ترانزیت توزیع مواد مخدر گفت: به دنبال تقویت همکاری‌ها با پلیس ایران هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ژنرال "مسرت نواز ملک " رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان در حاشیه دیدار با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخرم که امروز پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران میزبانی ما را قبول کردند ، تاکنون روابط بسیار خوب و موثری با پلیس جمهوری اسلامی ایران داشته ایم و امید است این همکاری ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری میان دو کشور ایران و پاکستان همواره "برادرانه" است، افزود: ما به دنبال ارتقاء سطح همکاری ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا هستیم و امیدوارم سطح این همکاری ها به گونه ای ارتقاء یابد که جوامع دو کشور از آسیب های مواد مخدر مصون بماند و قطعا این نشست و دیدار به ارتقاء سطوح همکاری ها میان دو کشور منتج خواهد شد.

ژنرال مسرت نواز ملک در پاسخ به سوالی در خصوص کمک های سازمان های بین المللی در راستای مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: از برنامه های سازمان های بین المللی در  کمک به جمهوری اسلامی ایران در فرایند مبارزه با مواد مخدر بی اطلاع هستم اما در مورد کشور خودم باید بگویم کمک های بین المللی به ویژه از طریق سازمان UNODC باید ارتقاء یابد و نیازمند دریافت کمک های آموزشی و تجهیزاتی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات مطلوبی را شاهدیم و از سال 2001 ، دیگر در کشور پاکستان  کاشت خشخاش صورت نمی گیرد اما متأسفانه همچنان شاهد ورود مواد مخدر به ویژه از مرزهای افغانستان هستیم و این مطلب، ادعای من نیست بلکه براساس گزارش های بین  المللی این موضوع را مطرح می کنم.

رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت کنترل مرزی، بیان کرد: قاعدتا ایران در فرایند کنترل مرزی موفق تر از ما عمل کرده است و شاید این به دلیل توانمندی پلیس ایران در کنار وجود زیرساخت های مناسب برای مبارزه است.

وی ادامه داد: در شهر مرزی بلوچستان پاکستان با وجود وسعت متأسفانه زیرساخت های لازم وجود ندارد اما با این وجود ما در تلاش هستیم کنترل مرزی را توسط دولت و پلیس خود ارتقاء و بهبود بخشیم.

گفتنی است، در حاشیه این دیدار رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان ژنرال " مسرت نواز ملک" با همراهی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سردار "محمد مسعود زاهدیان" از نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز