خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان رقم مصوب ثبت‌نام اربعین/پاسخ به حواشی حذف دلار و اخذ هزینه اضافی از زائران

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۵۵

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به حواشی مختلفی که پیرامون حذف دلار از روند صدور روادید اربعین، اخذ هزینه اضافی از زائران و اختلال در سامانه سماح برای ثبت‌نام ایجاد شده بود، پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با شروع ماه صفر، زائران دارای ویزا، پیاده روی اربعین را آغاز کردند. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین ویزا دریافت کرده‌اند. ویزای زائران ۳۰ روزه است و این امکان وجود دارد که زائران یکماه در عراق بمانند.

در روزهای اخیر به یکباره سامانه سماح دچار مشکل و روند ثبت‌نام زائران متوقف شد که پس از ۲ روز این روند بار دیگر از سر گرفته شد. در این بین اما حواشی مختلفی پیرامون حذف دلار از چرخه ثبت‌نام اربعین و افزایش نرخ صدور ویزا و ثبت‌نام در سامانه سماح، مطرح شد که سخنگوی ستاد مرکزی اربعین به این حواشی پاسخ داد.

شهریار حیدری (سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: مبنای ما برای ثبت‌نام زائران اربعین از ابتدا ریال بوده نه دلار. مجموع خدماتی که برای زائران اربعین درنظر گرفته شده، عبارت است از ویزا، بیمه درمان و مبلغی به عنوان دستمزد برای کارگزاران یعنی کسانی که مدارک زائران را دریافت می‌کنند و همهنگی‌های مربوطه را انجام می‌دهند.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت تمام شده ثبت‌نام در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین است، اظهار داشت: این رقم در بازه زمانی غیر از اربعین، بسیار بیشتر است. مبنای ما برای ثبت‌نام زائران از همان ابتدا ریال بوده، چرا که نخواستیم نوسانات ارز، روند ثبت‌نام و دریافت هزینه از زائران را متزلزل کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین از همان تاریخ ابتدای ثبت‌نام یعنی اول شهریورماه، کسانی که به سامانه سماح و دفاتر زیارتی مراجعه کرده‌اند، همین مبالغ را داده‌اند و این رقم تابع نوسانات ارز نبوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان این مطلب که حذف دلار از این چرخه کاملا منطقی است، افزود: سیاست نظام و دولت این است که تا جایی که امکان دارد، از ارزهای رایج با کشورها استفاده شود. کشور عراق وقتی پذیرفته است که از ریال استفاده کند، منطقی نیست که از ارز دلار آن هم با نوسانات موجود استفاده کنیم. اگرتابع ارز بودیم حتما با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

حیدری همچنین درباره هزینه دریافتیِ بیمه، گفت: بیمه در شرایط عادی بیش از ۲۲ هزار تومان و خدمات درمان بیش از ۱۶ هزار تومان است؛ در حالی که برای راهپیمایی اربعین بیمه به ۱۶ هزار تومان و خدمات درمانی به ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی افراد در روزهای اخیر رقم‌های بیش از ۲۰۰ هزار تومان را در روند ثبت‌نام پرداخت کرده‌اند، گفت: در این رابطه گزارش کتبی به ما اعلام نشده و در حد شایعات بوده است، البته اگر مواردی وجود دارد باید به سازمان حج و زیارت اعلام شود و در صورت لزوم به سازمان شکایت صورت گیرد؛ چرا که تمام دفاتر زیارتی از سازمان حج و زیارت مجوز گرفتند و این دفاتر غیر از ۱۹۹ هزار و ۵۰۰  تومان، حق دریافت ۱ ریال اضافه‌تر را ندارند و حتی اگر از افراد درخواست شد، خود مردم هم نباید پرداخت کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: نرخ مصوب پرواز تهران به بغداد و نجف ۱ میلیون و۲۰۰ هزار تومان و نرخ مصوب مشهد به بغداد و نجف ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و دریافت مبالغی اضافه‌تر از این نرخ، تخلف محسوب می‌شود و حتما برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز