خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

بی تحرکی و ضعف آمادگی جسمانی نسل جدید، بزرگترین تهدید برای جامعه

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۶۷

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: بی تحرکی، سستی و ضعف آمادگی جسمانی نسل جدید، بزرگترین تهدید برای سلامت جسم و روان جامعه و زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در نشست تخصصی رؤسای حراست ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های قطب چهارکشورکه درکرمان برگزارشد، بر توانمندسازی فکری و جسمانی نوجوانان و جوانان کشور از طریق فعالیت های ورزشی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش ازآسیب های اجتماعی خانواده، برنامه های ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، تحریم های اقتصادی، داعش و گروه های تکفیری به عنوان نمونه ای از تهدید های فرهنگی کشور نام برد و بر شناسایی این تهدید ها به منظور خنثی کردن اثرات آنها در جامعه و بخصوص نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فناوری و تکنولوژی های روز دنیا آسیب های اجتماعی را بروز و همه گیر کرده است اظهار داشت: مدارس بهترین مکان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند پس برنامه ریزی و نگاه عمیق در راستای پیشگیری از این آسیب ها در برنامه های آموزش و پرورش ضروری است.

حمیدی با تاکید براینکه همه معلمان باید در مدارس مربی پیشگیری باشند، گفت: آموزش و پرورش با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی تحلیل خوبی از تهدیدات موجود جامعه دارد و هوشمندانه در زمینه کاهش اثرات آنها برنامه ریزی و عمل کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش به نقش موثر نیروی انسانی و کارکرد مثبت آن در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره کرد و افزود: بی تحرکی، سستی و ضعف آمادگی  جسمانی بزرگترین تهدید برای سلامت روان جامعه و زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

وی از مدرسه به عنوان کانون حرکت در راستای تقویت آمادگی جسمانی نسل نوجوان و جوان کشور نام برد و افزود: مربی تربیت بدنی نیز منادی این حرکت در راستای تحقق اهداف تربیتی و آموزشی است.

بر پایه این گزارش: نشست تخصصی رؤسای ادارات حراست آموزش و پرورش استان های  قطب چهار کشور ( کرمان، خراستان جنوبی، سیستان بلوچستان، هرمزگان و یزد) با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و معاون حفاظت و فناوری اطلاعات مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز