خبرگزاری کار ایران

مصطفی معین:

در حال راه‌اندازی شورای ملی ترویج علم هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۹۶۷

رییس گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم با بیان اینکه در حوزه ترویج علم دیر اقدام شد، تاکید کرد: در حال راه‌اندازی شورای ملی ترویج علم با حضور همه فعالان این عرصه هستیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی معین امروز در گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان‌ها در حوزه ترویج علم دیر شروع شد، گفت: چند سالی است که روز جهانی علم از طرف گروه ترویج علم مرکز سیاست‌ها برگزار می‌شود و امسال اولین سالی است که گردهمایی وسیعی با حضور سازمان‌های علمی و غیر علمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین بیانیه رسمی در حوزه ترویج علم صادر می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این بیانیه نقطه عطفی در این حوزه باشد.

رییس گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم از راه‌اندازی شورای ترویج علم با رسالت ملی خبر داد و اظهار داشت: این شورا با حضور کلیه مراجع علمی و سازمان‌های دولتی و غیر علمی تشکیل خواهد شد. 

معین تشکیل این شورا را زمینه‌ای برای ایجاد شبکه‌ای در حوزه ترویج علمی دانست و تصریح کرد: این امر موجب خواهد شد تا راهکارهایی برای حل چالش‌های ملی و جهانی چون آب و هوا و حقوق بشر ارائه شود.

وی درخصوص وجود پدیده تقلب علمی در کشور خاطرنشان کرد: در کشوری که ۵۰ هزار مقاله علمی در مجلات علمی منتشر می‌کند میزان تقلبات علمی ناچیز است، ولی باید با این پدیده به طور قاطع برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز