خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد؛

افسردگی در ۱۰/۲۹ درصد ایرانی‌ها نمایان است/زنان بیشتر اضطراب دارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۹۸

مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت روان، گفت: زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود ۱۰/۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند.

به گزارش ایلنا، احمد علی نوربالا در سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، اظهارداشت: تحقیقاتی در بین ۳۶هزار نفر از افراد بالای ۱۵سال در ۳هزار خوشه ۱۲ نفری انجام شده است، سلامت روان افراد جامعه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: این آمار در طول یک ماه انجام شد و سعی کرده‌ایم در آن بازه زمانی وضعیت جامعه پر تلاطم نباشد تا نتیجه تحقیقات دقیق‌تر باشد.

نوربالا اعلام کرد: ۲۳/۴ درصد افراد در تحقیقات ما به اختلال روانی دچار هستند.

وی در خصوص ارتباط این شیوع اختلال روانی با سواد، گفت: این اختلالات روانی در میان افرادی که سواد کمتری دارند، شیوع بالاتری دارد. در واقع سلامت روان با میزان سواد افراد ارتباط مستقیم دارد.

نوربالا اظهار کرد: بیشترین شیوع  اختلالات روانی در افراد بیکار با درصد ۲۸/۲۱ است و افراد خانه دار نیز در رتبه دوم قرار دارند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین درباره اختلال روانی بر حسب وضعیت تاهل در کشور، افزود: ۲۲/۲۷ درصد افراد دارای همسر دچار علائم اختلال روانی هستند.

وی ادامه داد: بهترین وضعیت سلامت روانی را بر همین اساس، افراد مجرد جامعه دارند که با یافته های دیگر کشورهای دنیا تقارن دارد.

نوربالا گفت: زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود ۱۰/۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند.

مشاور وزیر بهداشت اظهار کرد: هر چه سن بالاتر می‌رود ، افراد اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند. فسردگی فرایند متفاوتی دارد  که از سن ۶۰سال به بالا سیر صعودی قابل توجهی دارد.

وی تصریح کرد: در پانزده سال اخیر شیوع اضطراب در میان افراد جامعه افزایش داشته است. اما علائم افسردگی بر خلاف تصور مردم در پانزده سال گذشته کم شده است.

نوربالا گفت: نسبت به ۱۵سال گذشته سلامت روان پایتخت نشینان از میانگین کشوری خارج و به مرز بدترین رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز