خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

روش پیوند اولیا و مربیان تاکنون ناکارآمد بوده است/راه‌اندازی شبکه ملی تعاملی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۷۰

وزیرآموزش و پرورش در آئین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: تربیت دانش آموزان بدون همگرایی و همسویی خانواده و مدرسه امکان پذیرنیست.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهرامروز، سید محمد بطحایی درآئین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار فرهنگ تهران با تسلیت و تعزیت ایام سوگواری معلم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس و مدافعان حرم و بنیانگذار انقلاب و آرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: خانواده و مدرسه مانند۲ بال یک کبوتر و درعرصه تربیت هستند که اگر با هم حرکت نکنند این کبوتر به اوج نمی رسد

وی افزود: متاسفانه در برخی اوقات عدم هماهنگی مسیر تربیتی خانواده و مدرسه سبب می‌شود آنچه در مدرسه به کودک آموخته می‌شود درخانواده از بین می‌رود و یا گاهی اوقات عکس این موضوع اتفاق می‌افتد.

بطحایی واژه پیوند را هوشمندانه دانست که به هفته اولیا و مربیان معنا می‌بخشد و اظهارکرد: اگر این پیوند وجود نداشته باشد تربیت محقق نخواهد شد، هفته پیوند فرصت خوبی است برای یادآوری اهمیت پیوند اولیاو مربیان است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: امروزه شاهد آسیب‌های اجتماعی فراوانی درجامعه هستیم که روح و روان دانش آموزان را نشانه گرفته است، به قدری هجمه‌ها به اوج خود رسیده است که بسیاری از برنامه ها راجابجا می‌کند و این موضوع، پیوند اولیا و مربیان را در اولویت های برنامه های آموزش و پرورش قرار می دهد.

وی ادامه داد: همانطورکه در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و سایر بخش‌های آموزش و پرورش نقش پشتیبانی و ستادی دارند.

عضو کابینه تدبیرو امید، باور مدیر به موضوع پیوند اولیا و مربیان را یکی از شاخص‌های شایستگی مدیران دانست و اظهار کرد: اهتمام درتقویت پیوند خانواده‌ها با مدیریت مدرسه از شاخص‌های سنجش شایستگی‌ها در مدارس خواهد بود، بنابراین اساس کار و فعالیت نظام کنترل و کیفیت واحدهای آموزشی تلاش برای تقویت پیوند اولیا با مدرسه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم مدیریت مدرسه را از لحاظ دانش و مهارت‌ها ارتقا دهیم سایر تلاش‌ها برای تربیت دانش آموزان بی ثمر خواهد بود.

بطحایی روش ها و مسیرهایی که تا کنون برای پیوند اولیا و مربیان ترسیم شده را ناکارآمد دانست و خاطر نشان کرد: ادامه این رویه اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق نمی کند و چالش ها همچنان پیش روی ما خواهد بود بنابراین از همه مسئولین ستادی و استان‌ها می‌خواهم و مسیرهای جدیدی را برای تحقق اهداف تربیتی ترسیم کنند.

وی از راه اندازی شبکه ملی تعاملی آموزش و پرورش(iptv) درآینده نزدیک خبرداد و عنوان کرد: از طریق این شبکه آموزش های مورد نیاز و تخصصی مربوط به دانش آموزان در سنین مختلف به طور مستمر برای اولیا ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز