خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:

آمار دقیقی از آزار جنسی در محیط کار نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۷۷۷

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: یکی از مسائلی که در محیط کار دنبال می‌کنیم، آزار جنسی است، اما آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حاجبی؛ مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در نشست خبری هفته سلامت روان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت مطابق هر سال همراه و هم‌گام با مسائل روز دنیا در حال انجام است و شعار سازمان جهانی بهداشت را ملاک فعالیت‌های خود قرار دادیم. شعار امسال، «سلامت روان در محیط کار» است که آن را به همه دستگاه‌ها نیز ابلاغ کردیم.

او ادامه داد: یکی از مسائلی که در محیط کار دنبال می‌کنیم، آزار جنسی است اما آمار دقیقی در این باره وجود ندارد و معمولا اگر این مسائل به وجود بیاید به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود و وزارت بهداشت نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

حاجبی افزود: وزارت بهداشت وظیفه دارد شرایط سلامت روان را در محیط کار فراهم کند بنابراین در محیط کار دو رویکرد داریم. اولین رویکرد، پیشگیری است که همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا مشکلات حوزه روان در محیط کار کاهش پیدا کند.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: تمرکز ما بر توانمندسازی و آموزش افراد است، زیرا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در محیط کار، استرس‌های شغلی است. طبق آمار در ایران۲۳.۶ درصد، دچار درجاتی از اختلالات روان هستند که از این میزان ۱۲.۷ درصد افسردگی و ۱۵.۶ درصد اختلالات اضطرابی دارند.

او افزود: در آمریکا ۲۶ درصد و در کشورهای دیگر ۱۰ تا ۱۲ درصد دچار اختلالات روانی هستند. یکی از مشکلات در محیط های کاری اضطراب است که لازم است، مدیریت استرس آموزش داده شود.

حاجبی با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت بهداشت تامین سلامت روان است، گفت: رویکرد اول ما پیشگیری است تا میزان مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم. ۶۷ درصد افرادی که دچار اختلال روان ‌هستند، تصور می کنند خود به خود خوب می شوند و از همین رو، خدمتی دریافت نمی کنند. بیمه‌ها باید برای پوشش خدمات سلامت روان پیشقدم شوند و این مسئله با کمک وزارت بهداشت و بیمه‌ها پیگیری شود و کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز