خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین خبر داد:

ارائه خدمات امدادی در خارج از مرزهای کشور

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۹۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از احداث ۵ اردوگاه اسکان اضطراری برای زوار اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد، سه اردوگاه برای زوار خارجی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا امیریان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان مسئولیت کمیته امداد و نجات ستاد اربعین را بر عهده دارد، اظهار کرد: در این ایام تمام محورهای مواصلاتی استان که عبور زوار از آنجا صورت می گیرد، تحت پوشش خدمات امدادی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، پلیس راه و ...، افزود: در تمام راه‌ها از ورودی استان (کنگاور) تا مرز خسروی در هر ۱۵ کیلومتر یک پایگاه امدادی برای ارائه خدمات مستقر خواهد شد.

مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین خاطرنشان کرد: خود هلال احمر به تنهایی ۳۰ پایگاه در این مسیر خواهد داشت که ۱۵ پایگاه آن ثابت و ۱۵ پایگاه سیار و موقت است.

امیریان تعداد نیروهای هلال احمر که در این ایام پای کار خواهند بود را ۵۰۰ نفر اعلام کرد که از امدادگران و یا کارمندان هلال احمر هستند و ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه خودرو امدادی هلال احمر نیز در این طرح در آماده‌باش هستند.

وی از آمادگی پایگاه امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه برای ایام اربعین هم خبر داد و عنوان کرد: دو فروند بالگرد در نظر گرفته شده که یکی برای حوزه قصرشیرین و دیگری برای سایر نقاط استان و حتی پیشتیبانی از استان‌های هم‌جوار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: طرح آماده‌باش امدادی با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه‌ها از اول تا ۲۲ آبان برای ارائه خدمات به زوار اربعین برقرار است.

امیریان تصریح کرد: در خارج از مرزهای استان و در کشور عراق نیز ارائه خدمات امدادی و درمانی توسط هلال احمر انجام خواهد شد و متولی آن بخش حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور است و تمام مسیرهای منتهی به کربلا را از چهار خروجی کشور  پوشش می دهد.

وی در خصوص مسئولیتی که در حوزه اسکان اضطراری زوار برای هلال احمر تعیین شده نیز یادآوری کرد: پنج اردوگاه با ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر و با کلیه امکانات در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، از این تعداد سه اردوگاه برای زوار خارجی است که گاهی بدون مجوز قصد عبور از مرز را دارند و تا زمانی که تعیین تکلیف شوند نیازمند اسکان اضطراری هستند و دو اردوگاه نیز برای زوار ایرانی است.

امیریان محل این اردوگاه‌ها را در سه راهی نهاوند، دالاهو، قصرشیرین ( دو اردوگاه) و مرز خسروی اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز