خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد:

اسکورت اتوبوس‌های راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۴۷۰

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش در آیین آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی گفت: مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزان فعالیت خود را با پوشش ۱۵۰۰ دانش‌آموز اردویی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز مهدی فیض درحاشیه مراسم آغاز به کار مرکزکنترل سفرهای  برون استانی دانش‌ آموزی کشور که در ساختمان سازمان دانش آموزی برگزار شد، اردوها را جزء لاینفک تربیت دانست و اظهار کرد: یکی از ابزارهای تحقق تربیت، برگزاری اردوهای دانش آموزی است، چرا که دانش آموزان درحین برگزاری اردوها، چگونه زندگی کردن جدای ازخانواده‌ها را تمرین می‌کنند، و مهارت‌های مختلف زندگی را می‌آموزند

وی افزود: یکی از شاخص های تعلیم و تربیت موفق، تعداد روزهایی است که دانش آموز طی ۱۲ سال تحصیل در اردو شرکت کرده است و تعدد این روزها نشانه پیشرفته بودن آموزش و پرورش هرجامعه است.

فیض تصریح کرد: نظر به اهمیت و نقش اردوها در نظام تعلیم و تربیت به دنبال افزایش توامان کمیت و کیفیت هستیم بنابراین اردو را با اهداف رفتاری مشخصی برگزاری می کنیم که مستلزم تمهید زیر ساخت هایی نیز هست.

وی ادامه داد: دانش آموز در مدرسه در فضایی آرام تحت پوشش آموزه های تربیتی است اما اعزامش به خارج از مدرسه همراه با ریسک است و مسئولیت آن حساس و سنگین است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش، کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی با هدف کاهش استرس خانواده ها و افزایش ضریب امنیتی اردوها از اهداف ایجاد این مرکز است که با همکاری پلیس راهور ناجا صورت گرفته است.

وی با اشاره به دستور و تاکید وزیرآموزش و پرورش مبنی بر افزایش کیفیت و امنیت اردوهای دانش آموزی خاطر نشان کرد: این مرکز وابسته به معاونت پرورشی و در سازمان دانش آموزی مستقر است و علاوه بر اردوهای راهیان نور، کنترل تمام اردوها برون مدرسه ای که با مسئولیت، مناطق، مدارس و سایر تشکیلات صورت می گیرد را برعهده دارد.

فیض با تقدیر از پلیس راهور ناجا گفت: پس از ارائه این ایده درآموزش و پرورش، با همکاری سامانه «سپهتن» پلیس راهور ناجا ، تنها در ۵ روز مقدمات ایجاد این مرکز فراهم شد.

وی گفت: امروزبیش از۱۵۰۰ دانش آموز از استان های البرز، تهران، قم و قزوین راهی سرزمین های نور شدند و همزمان با آغاز به کار این مرکز تحت پوشش خدمات الکترونیکی این سامانه قرار گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: در مواردی که ۳ اتوبوس حامل دانش آموزان در اردوهای راهیان نور حرکت همزمان داشته باشند، یک خودروی سواری از سپاه پاسداران آنها را اسکورت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز