خبرگزاری کار ایران

واکنش مجلسی‌ها به ادامه جمع‌آوری کودکان کار و خیابان؛

وزارت کشور جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را متوقف کند/احتمال سوال از وزیر کشور و فراخواندن شهردار تهران به مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۹۷۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اقدامات فرمانداری تهران در جمع‌آوری کودکان کار و خیابان که با اعتراض فعالان مدنی حوزه کودک و نمایندگان مجلس روبرو بوده است، اظهار کرد: وزارت دادگستری، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی با اجرای این طرح مخالف هستند و انتقادهای جدی به آن دارند، از همین رو وزارت کشور باید این طرح را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته گذشته در کارگروه فرمانداری تهران مصوب شد که ساماندهی کودکان کار و خیابان برعهده بهزیستی و وزارت رفاه است؛ خروجی این جلسه که به ریاست فرماندار تهران و با حضور معان مرکز اجتماعی و فرهنگی وزرات کشور، نمایندگان وزارت کار، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مثل شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی برگزار شد، این بود که حمایت اجتماعی، جذب و توانمندسازی کودکان کار و خیابان از شمول مصوبه خدمات اجتماعی شهر تهران خارج شده و مطابق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی (حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان) بر عهده سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی قرار گیرد.

پرهیز از برخورد قهری با کودکان

بر این اساس مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد که بهزیستی با همکاری و همراهی سازمان‌های مردم نهاد ضمن پرهیز از برخورد قهری و جمع‌آوری کودکان، در فرایندی بر مبنای مددکاری و حمایت اجتماعی، پدیده کودکان کار و خیابان  را ساماندهی می‌کنند، اما براساس گزارش سازمان‌های مردم نهاد، مسئولان وزارت رفاه و سازمان بهزیستی هنوز هم فرمانداری به کمک شهرداری طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را در سطح شهر تهران را اجرا می‌کنند.

چرا برای جمع آوری کودکان آنقدر اصرار می کنند؟

علی ساری (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) با اشاره به جلسه‌ای که در کمیسیون اجتماعی مجلس در این‌باره با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف ازجمله وزارت رفاه، بهزیستی، شهرداری، وزارت دادگستری و نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه مشخص شد که وزارت دادگستری، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی با اجرای این طرح مخالف هستند و انتقادهای جدی به آن دارند.

وی افزود: نیروی انتظامی هم در پاسخ به نماینده شهرداری که اعلام کرد؛ اطلاعات آنها نشان می دهد 90 درصد این کودکان باندی هستند، تاکید کرد که شهرداری اطلاعات این باندها را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد تا با آنها برخورد شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وقتی همه فعالان مدنی و دستگاه های تخصصی منتقد این طرح هستند، وزارت کشور چه اصراری برای اجرای این طرح در تهران دارد؟

شهرداری به جای جمع آوری کودکان به آسیب‌های اجتماعی زیر پوست شهر بپردازد

ساری در ادامه گفت: شهرداری تهران نباید تصور کند با جمع آوری کودکان می تواند؛ چهره شهر را بهتر کند. اصولا این تفکر ضد حقوق کودک است. شهرداری بهتر است به آسیب های اجتماعی زیر پوست شهر بپردازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: اگر وزارت کشور و فرمانداری تهران بخواهند، همچنان بر اجرای این طرح اصرار کنند؛ سوال از وزیر کشور در این خصوص در دستور کار قرار خواهد گرفت و شهردار تهران هم برای ادای توضیحات به مجلس فراخوانده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز