خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

امروز ایران از امنیت فراگیر و پایدار برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۲۷۱

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سایه تلاش همکاران در سراسر کشور و با مشارکت و همراهی مردم امروز جمهوری اسلامی ایران از امنیت فراگیر و پایدار برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در هشتمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا، کارداران و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مستقر در تهران با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در هر سال هفته‌ای را به مناسبت بزرگداشت پلیس و فعالیت‌های آن برگزار می‌کند در سال جاری این هفته با شعار پلیس برای امنیت و امنیت برای همه برگزار شد.

او ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد با افزایش کارآمدی، پاسخگویی به نیازهای مردم در جهت ارتقای امنیت عمومی را افزایش داده و با بهره‌مندی از یک پلیس تخصصی اطلاعات محور مجهز به تجهیزات پیشرفته با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی با کشورها و سازمان‌های بین المللی علاوه بر امنیت داخلی به ارتقای امنیت منطقه و جهانی کمک نماید. امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارتقایی که داشته است آمادگی مشارکت با پلیس کشورهای دنیا را دارد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ارتقای امنیت و برقراری نظم در کشور بنا به وظایف ذاتی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر عهده نیروی انتظامی است و بر این اساس پلیس جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت و با قوای لازم تلاش می‌کند تا نظم و امنیت را در کشور برقرار کند و به ارتقای امنیت منطقه‌ای و بین المللی کمک کند که به لطف خداوند منان و در سایه تلاش همکاران در سراسر کشور و با مشارکت و همراهی مردم امروز جمهوری اسلامی ایران از امنیت فراگیر و پایدار برخوردار است.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور از جمله در مرزهای آبی و زمینی حضور فعال دارد و حراست از مرزها را بر عهده گرفته، تصریح کرد: پلیس نیروی انتظامی با همکاری و مساعدت دیگر نیروهای مسلح توانسته حافظ مرزهای میهن اسلامی باشد و بر این اساس پلیس مقتدر جمهوری اسلامی ایران با هر تحرکی در مرزهای کشور با قاطعیت و شدت برخورد کرده و این نیرو با اولویت بخشی در مبارزه با جرایم و با اتکا به نیروی انسانی متعهد و بهر‌ه‌گیری از تجهیزات مدرن و فناوری‌های نوین در طول سال‌های گذشته اقدامات و فعالیت‌های بارزی داشته است.

او با اشاره به این اقدامات اشاره کرد و گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر عملکرد مناسب و رو به رشدی داشتیم و با توجه به سود ناشی از گردش مالی عظیم قاچاق مواد مخدر که باعث استفاده قاچاقچیان از انواع روش‌ها و ترفندها برای جابجایی مواد مخدر می‌شود پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بهره‌گیری از نیروهای متعهد، مجرب و حرفه‌ای با انجام عملیات‌های متعدد در سال گذشته بیش از 650 تن از انواع مواد مخدر را در کشور کشف و ضبط کرده است که اغلب این کشفیات در مرزهای کشور بوده است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در این راستا در هفت ماهه اول سال جاری نزدیک به 400 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تلاش قابل ملاحظه‌ای در راستای جلوگیری از انتقال مواد پیشتاز به سمت مبادی تبدیل و تولید هروئین داشته است و در این راستا کشفیات ارزشمندی داشتیم.

وی افزود: مبارزه قاطع پلیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه ورود و ترانزیت مواد مخدر باعث می‌شود که از ورود حجم عظیمی از مواد مخدر به سمت کشورهای غربی پیشگیری کرده و با توجه به اینکه حدود 4 هزار شهید نیروی انتظامی از شهدای مبارزه با مواد مخدر هستند لذا انتظار ما از کشورهای بین‌المللی این است که ضمن همراهی برای مبارزه با این معضل جهانی نسبت به تبلیغات دروغین و فرافکنی علیه جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری مناسبی داشته باشند تا جهان برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شود.

او با اشاره به جرائم سایبری گفت: در حوزه جرائم سایبری با وجود تلاش‌ها و اقدامات موثر در مقابله با جرائم این حوزه متاسفانه این جرائم سایبری رشد 40 درصدی داشته اما با تلاش‌های انجام شده بیش از این میزان کشفیات داشته ایم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. همچنین در زمینه مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور که از تاکیدات مقام معظم رهبری است نیز کشف انواع کالای قاچاق نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته و در سال جاری با تعامل بین دیگر دستگاه‌ها مقابله با این معضل را به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس دنبال می‌کنیم.

فرمانده ناجا در خصوص مبارزه با اشرار نیز تاکید کرد: مقابله با اشرار و تروریست و ایجاد امنیت اجتماعی از مواردی است که کشور ما در آن رتبه خوبی کسب کرده و نسبت به حجم ناامنی و توطئه‌ای که در منطقه ما را تهدید می‌کند، وضعیت کشور ما بسیار خوب است و این امنیت را مرهون خون شهدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری، انسجام مردم و هماهنگی میان دستگاه‌های نظامی و انتظامی هستیم.

سردار اشتری یادآور شد: صلح و امنیت عمومی در سطح بین‌الملل بی‌ارتباط با امنیت عمومی حاکم بر هر کشوری نیست. امروزه این تفکر غلط که براساس آن اگر در گوشه‌ای از دنیا قانون‌شکنی و هرج و مرج وجود داشته باشد و سایر کشورهای دنیا در امان هستند دیگر جایگاهی در عرصه بین‌الملل ندارد چرا که پیچیدگی‌های جرائم در دنیای کنونی مرزها را در نوردیده و هرگونه جرم و جنایت آثار خود را در جهان برجای می‌گذارد لذا امنیت کشورها در گرو همکاری‌های بیشتر و موثرتر انتظامی نه تنها به صورت دوجانبه بلکه چند جانبه بین کشورها و حتی در قالب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باید باشد. همچنین به واسطه ایجاد جرائم نوظهور در سطح جهان این همکاری‌ها می‌تواند راهگشای پیشگیری و مقابله با اینگونه جرائم باشد.

او با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر تلاش کرده سطح تعاملات خود را در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در مجامع و رویدادهای پلیسی جهان افزایش دهد گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و موثری در اینگونه مجامع و رویدادها داشته و در نظر دارد ضمن همکاری با پلیس کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی به ایجاد برقراری امنیت جهانی کمک کند. از این رو با حضور در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل هیات‌های پلیسی برای بازدید از توانمندی‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای همچون نشست مبارزه با تروریسم آمادگی لازم را دارد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در راستای عضویت اعضای جدید سازمان اینترپل که در سال جاری هشتادو ششمین اجلاس آن در کشور چین برگزار شد پلیس جمهوری اسلامی ایران با مشارکت چندین کشور دیگر عضو این سازمان با حمایت‌های لازم از عضویت کشور فلسطین حمایت کرده و این کشور به عنوان عضو جدید این سازمان انتخاب شد تا با مشارکت حداکثری کشورها برای مبارزه با جرائم، فضای کشورها را برای مجرمین ناامن کند و همکاری کشورها در بستر سازمان‌های بین‌المللی می‌تواند کمک قابل توجهی به ارتقای امنیت جهانی داشته باشد و حمایت از کشور فلسطین در حالی انجام شد که اکثر کشورهای عضو مخالف عضویت این کشور در سازمان اینترپل بودند.

فرمانده ناجا با اشاره به دیگر اقدامات نیروی انتظامی گفت: در سایر حوزه‌ها نیز اقدامات مناسبی انجام شده از جمله توسعه سامانه  هوشمند آثار انگشتان و تقویت و تجهیز نمونه‌های بررسی صحنه جرم، ارتقای باندهای اطلاعاتی، کنترل مجرمین، ارتقای امنیت و حفاظت از اماکن دیپلماتیک، حفظ نظم و کنترل جاده‌ها و امور ترافیکی است.

سردار اشتری خطاب به سفرا و کارداران کشورهای مختلف گفت: شما می‌توانید نمایندگان فعالی برای کشورتان در برقراری روابط پلیسی میان کشور مطبوع خود و پلیس جمهوری اسلامی ایران باشید. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با استقبال از پیشنهادهای شما در این زمینه آمادگی خود برای ایجاد و گسترش همکاری‌های پلیسی با کشورهای جهان را دارد. پلیس جمهوری اسلامی ایران با امکانات و توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف در موضوعات تخصصی آمادگی همکاری با کشورها با استفاده از ظرفیت و توان سفرا و کارداران کشورهای مستقر در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز