خبرگزاری کار ایران

مهدی نوید ادهم:

جانب انصاف را باید در آسیب شناسی نظام آموزشی رعایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۲۰

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: جانب انصاف را باید در آسیب‌شناسی نظام آموزشی و بیان مسائل و مشکلات، رعایت کنیم و هرگونه اظهار نظر بر اساس یافته‌های پژوهشی باشد.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم در دویست‌وسی و نهمین جلسه کمیسیون برنامه‌های درسی و تربیتی با موضوع' بررسی دروس امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه' افزود: نظام آموزشی امروز در بحث ارزشیابی با مشکلاتی روبروست و در جلسات کارشناسی، کارشناسان و صاحبنظران باید با جدیت، صمیمیت و به صورت تخصصی معایب و مشکلات را بررسی و مزایا و ویژگی های هر بخش را مطرح کنند.

وی با بیان این که بحث‌های کارشناسی خوبی در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد، خاطرنشان کرد: در زمینه ارزشیابی، بحث‌ها در دو بعد کارشناسی و مدیریتی انجام می‌شود که در بخش کارشناسی، تاکنون بحث‌ها و دیدگاه های خوبی مطرح و بررسی شده و در زمینه مدیریتی نیز باید کارها را به جلو برد.

نوید ادهم تاکید کرد: ضمن رایزنی با وزیر آموزش وپرورش، سعی می‌کنیم برای امسال در بحث کم و کیف امتحانات نهایی و ارزشیابی شایسته محور تصمیم‌های فوری اتخاذ شود تا در آینده با فرصت و تامل کافی، طرح و برنامه نهایی بررسی، تهیه و اعلام شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: باید در نهایت به این سوال پاسخ داده شود که نظام شایسته محور چه سیمایی و چه اصولی دارد.

نوید اضافه کرد: تصمیم ما در این برهه می‌تواند موقتی و با حداقل تغییرات باشد تا عوامل اجرایی و همچنین خانواده‌ها با آن آشنا شوند و تغییرات و تصمیمات اساسی و نهایی در زمینه رسیدن به ارزشیابی شایسته محور را به مراحل بعد موکول می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز