خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

60 درصد از تجهیزات کلانتری‌ها فرسوده و مستهلک شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۰۹

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: 60 درصد از تجهیزات کلانتری‌ها فرسوده و مستهلک شده بود که نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفت و هزار دستگاه تجهیزات در اختیار کلانتری‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد شرفی؛ رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم رونمایی از نه طرح آی تی و الکترونیک که صبح امروز برگزار شد با اشاره به شورای عالی تحول در کلانتری‌ها گفت: قرار بر این شد در تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها فیبر نوری ایجاد و اجرای این طرح‌های الکترونیک عملیاتی شود. همچنین 60 درصد از تجهیزات کلانتری‌ها فرسوده و مستهلک شده بود که نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفت و هزار دستگاه تجهیزات در اختیار کلانتری‌ها قرار گرفت.

او با اشاره به رونمایی از سامانه avls گفت:‌ بر اساس این سامانه کلانتری از موقعیت گشت مطلع شده و می‌تواند در عملیات‌های مختلف با توجه به موقعیت گشت اقدامات لازم را انجام دهد همچنین یکی دیگر از این پروژه‌ها دوربین البسه پلیس است که این فناوری در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا استفاده می‌شود و از امروز نیز در کلانتری‌ها مورد استفاده قرار گرفت. همچنین از طریق این فناوری ارائه مستندات از صحنه وقوع جرم و عملیات به مراکز قضایی و نظارتی امکان پذیر خواهد شد.

رئیس پلیس پیشسگیری با اشاره به سامانه جامع پیامکی گفت: در سال گذشته 24 میلیون بار مراجعه به کلانتری و پاسگاه ثبت شده است که بخشی از این مراجعات با استفاده از تکنولوژی روز از بین می‌رود و با توجه به سیاست گذاری شورای عالی تحول 6 میلیون بار مراجعه به کلانتری از طریق به کار گیری این سامانه کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: ‌از طریق این سامانه درخواست متقاضی ثبت و به بخش‌های مختلف کلانتری ارجاع داده می‌شود و دوباره از طریق پیامک به متقاضی پیام ارسال می‌شود. همچنین در صورتی هماهنگی بین سامانه پلیس با سامانه قوه قضائیه هر دستور قضایی که در خصوص آن پرونده صادر شده باشد از طریق پیامک به مراجعه کننده ارسال می‌شود.

سردار شرفی در خصوص سامانه بایگانی نیز گفت: بایگانی فیزیکی پرونده‌های پلیس فضای زیادی را از آن خود کرده بود که با استفاده از این سامانه کاهش زمان دستیابی به اسناد و کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت. همچنین می‌توانیم در هر لحظه از شبانه‌روز به تمام اسناد و مدارک به صورت الکترونیک دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز