خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۶۲۰ سازمان مردم‌نهاد و ۸۷۵ خیریه در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۸۳

مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه صندوق کودکان سازمان ملل متحد با سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت صبح امروز در خصوص بررسی زمینه همکاری‌های مشترک سلامت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت در این دیدار ضمن معرفی معاونت اجتماعی، افزایش میانگین سنی را یکی از مسایل ایران، منصوب کرد.

وی موضوع مهاجرت کشورهای همسایه به دلیل جنگ به ایران را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: از گذشته با این پدیده آن روبه‌رو بوده‌ایم و هنوز این مشکل وجود دارد.

ایازی در ادامه به برخی از دست‌آوردهای همگانی بهداشت در ایران پرداخت و افزود: واکسن‌های پنجگانه و فلج اطفال در مراکز بهداشتی درمانی کشور تزریق شده و می‌شود و بیماری فلج اطفال ریشه‌کن شده است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی کودکان مشکلاتی وجود داشته و دارد و بخش مهمی از آن به دلیل حضور مهاجران جنگ‌زده کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به طرح نماد، گفت: این طرح، نظام مراقبت و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، میان ده دستگاه است که رویکرد پیشگیری، کنترل و حمایتی دارد و در وزارت بهداشت نیز ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را داریم و به آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت می‌پردازیم.

دکتر ایازی با بیان این که در برنامه چهارساله دوم وزیر بهداشت بر رویکرد اجتماعی‌محور سلامت تاکید شده است، تصریح کرد: در تمام نقاط ایران این رویکرد را دنبال خواهیم کرد. در تهران تعداد زیادی کانون اجتماع‌محور سلامت داریم و ۶۲۰ سازمان مردم‌نهاد و ۸۷۵ خیریه سلامت فعالیت می کنند و توسعه آن را به قوت دنبال می‌کنیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه به ساخت سریال درباره ایدز اشاره کرد و گفت: با پخش این سریال میزان مراجعه به مراکز مشاوره و آزمایشگاهی ۸۰۰ برابر شد. هم‌چنین شورای فرهنگ سلامت و موسسه آوای هنر سلامت را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم فرهنگ‌سازی را از طریق هنر انجام دهیم. جشنواره فیلم سلامت را نیز با حضور گسترده هنرمندان برگزار کردیم که دستآوردهای فرهنگی و هنری بسیاری داشته و دارد و آن را ادامه خواهیم داد.

ایازی در ادامه با بیان این که گروه‌های هنری زیادی برای کودکان در زمینه‌های مختلف داریم، گفت: پنج‌شنبه گذشته یک مدرسه-بیمارستان برای کودکان دچار بیماری افتتاح کردیم که همین گروه‌های هنری نیز حضور داشتند و برنامه اجرا کردند. برای مبارزه و پیشگیری از سرطان به ویژه کودکان برنامه‌های مهمی در حال اجرا است و بیمارستان‌هایی چون محک در این زمینه خدمات فراوانی داشته‌اند. در مجموع 72 سازمان مردم نهاد و خیریه، در حوزه سرطان داریم که در حال ارایه خدمت هستند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت همچنین به برگزاری مجمع ملی سلامت که با حضور رییس جمهور اشاره کرد و گفت: در سطوح استانی و منطقه‌ای نیز برای حمایت‌طلبی در حوزه سلامت در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، دکتر نرگس رستمی، رییس اداره همکاری‌های بین‌بخشی معاونت اجتماعی نیز با اشاره به پنج تفاهم‌نامه همکاری امضاشده با وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر گفت: تغذیه و سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و ایمنی مدارس، پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و آموزش کودکان دچار بیماری از موضوعات این تفاهم‌نامه‌ها است که راه‌کارهای اجرایی آن نیز بررسی شده است.

در ادامه علی‌اصغر فرشاد، مدیرکل مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت و رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید گسترش سطح همکاری‌هاگفت: طرح کاهش نابرابری‌ها که با همکاری یونیسف در مناطق محروم کشور در سال‌های گذشته اجرا کردیم بسیار خوب بود و چه بهتر که با وجود معاونت اجتماعی، این طرح به صورت گسترده‌تر و در تمام کشور اجرا شود.

فرشاد با بیان این که طرح نماد را می توان با حمایت تکنیکال یونیسف به نقطه مطلوب رساند و در کشورهای دیگر اجرا کرد، افزود: طرح دیگر هم سند تکامل دوران کودکی است که با حمایت یونیسف می‌تواند بهتر اجرا شود و برای سایر کشورهای عضو نیز برنامه‌ریزی کند.

گیرت کاپلار، مدیر منطقه‌ای صندوق کودکان ملل متحد، نیز در این نشست گفت: افتخاری است که با ایران و در ایران کار کنیم .حوزه بهداشت ایران دستاوردهای مهمی به ویژه در زمینه کاهش نرخ مرگ و میر داشته است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار دستاوردهای زیادی داشته است و اقدام ایران در پذیرش تعداد زیادی از پناهندگان قابل تقدیر است و جهان باید به آن توجه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز