خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بررسی گزارش محرمانه سازمان بازرسی کل کشور در شورا/ سکوت مشاوران در مقابل ایمنی خط ۷ مترو

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۳۹

معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به بررسی گزارش محرمانه سازمان بازرسی کل کشور در شورا گفت: گزارشاتی که از سوی نهادهای نظارتی به دست شورا رسیده، جنبه محرمانه دارد و باید در یک جلسه غیرعلنی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه روز آینده شورای پنجم به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد. پیش از این محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران علت برگزاری غیرعلنی جلسه را بررسی نامه و گزارش محرمانه یکی از سازمان‌های نظارتی عنوان کرده بود.

این اولین باری است که شورای پنجم طی چهل روز گذشته جلسه غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌کند و همین موضوع انتقاداتی را به دنبال داشته است. با این‌حال افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران، معتقد است؛ برگزاری جلسه غیرعلنی با  موافقت دوسوم اعضای شورای شهر به هیچ وجه غیرطبیعی نیست و برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی با اهداف مشخص از محل شورا اخبار نادرست منتشر می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه طبق قانون، شورا می‌تواند در مواقعی که دو سوم اعضا تشخیص دهند، جلسه غیرعلنی داشته‌ باشد، به خبرنگار ایلنا گفت: شورا بر اساس موضوعاتی که در دستور کار خود دارد به این نتیجه رسید که جلسه روز یکشنبه غیرعلنی باشد تا به دستوراتی محرمانه رسیدگی شود. گزارشاتی که از سوی نهادهای نظارتی به دست شورا رسیده است، جنبه محرمانه دارد و باید در یک جلسه غیرعلنی بررسی شود.

حبیب‌زاده جزئیات بیشتر درباره محتوای گزارش‌ها ارائه نداد، با اینحال به نام این سازمان نظارتی اشاره کرد و گفت: متولی این گزارش سازمان بازرسی کل کشور است. اینکه برخی اینگونه تلقی می‌کنند، شورا از مصوبه خود درباره علنی بودن جلسات تخطی کرده است، اشتباه است. بر اساس آیین‌نامه شورا، همه جلسات باید به صورت علنی برگزار شود، مگر آنکه دو سوم اعضا رای به غیرعلنی بودن جلسه دهند. این در حالی است که در شورای چهارم بر خلاف آیین‌نامه تمام جلسات یکشنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شد.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم در ادامه به جزئیات آخرین جلسه این کمیسیون اشاره کرد و افزود: کلیه جلسات یک ماهه اخیر  در این جلسه جمع‌بندی شد. از جمله این مسائل می‌توان به نگرانی‌های موجود در رابطه با ایمنی خط هفت مترو و گود کنار ساختمان همایش‌های برج میلاد اشاره کرد.

حبیب‌زاده با اشاره به نامه‌ کمیسیون به مشاور پروژه خط هفت مترو در رابطه با ایمنی این خط گفت: نامه کمیسیون به مشاور در جهت تایید ایمنی خط هفت کماکان بی‌پاسخ مانده است، با وجود گذشت چندین هفته هنوز هیچ خبری از پاسخِ نامه نشده است، در نتیجه در روزهای آتی عدم دریافت پاسخ از سوی مشاور پروژه به شهرداری اعلام خواهد شد و اگر ایمنی به تایید نرسد، خط هفت را ناایمن اعلام خواهیم کرد.

حبیب‌زاده همچنین درباره پیگیری‌های کمیسیون عمران در رابطه با گود کنار ساختمان همایش‌های برج میلاد گفت: نامه‌ای در رابطه با ناایمن بودن این گود به شهرداری ابلاغ شده است و منتظر اقدامات آتی هستیم.

قابل ذکر است؛ مسئله ناایمن بودن خط هفت در جلسات انتهایی شورای چهارم مطرح شده بود و شهردار سابق به جد این مسئله را رد کرد. رحمت‌الله حافظی، عضو شورای چهارم با استناد به مدارک نبود هواکش در این خط مترو را عامل اصلی عدم امنیت این خط خوانده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز