خبرگزاری کار ایران

احد وظیفه خبر داد:

احتمال بارش برف در ارتفاعات اردبیل، گیلان و مازندران/ وزش باد شدید در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۹۵۳

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران خبر داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان و مازندران در دو روز آینده از احتمال بارش برف در ارتفاعات سه استان اردبیل، گیلان، مازندران در روز چهارشنبه (12 مهرماه) خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. از بعدازظهر بر شدت بارش در گیلان و شمال اردبیل افزوده خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فردا (11 مهرماه) با تقویت جریان‌های شمالی ضمن تشدید بارش، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در خراسان شمالی و گلستان نیز رخ خواهد داد. روز چهارشنبه (12 مهرماه) علاوه بر این مناطق،گستره بارش به مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر از دوشنبه بعدازظهر تا اواخر هفته مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا بین 7 تا 12 درجه در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود در این مدت کمینه دما در استان‌های گیلان و مازندران به حدود 10 درجه سلسیوس برسد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استان‌ها به صورت برف خواهد بود.

وظیفه درباره شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(سه‌شنبه)، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 27 و 15 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز چهارشنبه (12 مهرماه) کمی ابری، به تدریج همراه با افزایش ابر، اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 25 و 14 درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز