خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

ایجاد اشتغال و رفع فقر باید جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۲۰

رئیس ستاد اجرایی امام(ره) با تاکید بر اینکه متاسفانه نقطه ضعف کشور اقتصاد است، گفت: رهبر انقلاب از ۱۲ سال قبل درباره اقتصاد هشدار دادند و نقطه آسیب مسئله اقتصادی است. بحث نظامی و درگیری منتفی است، اما دشمن روی اقتصاد تمرکز و طمع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم افتتاح ۱۳۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر کشور با اشاره به مسائل اجتماعی گفت: نقطه آسیب کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است و دشمن روی همین مساله طمع دارد. امروز ایران از نظر سیاسی در منطقه حرف اول را می‌زند و هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود، مگر اینکه ایران در آن دخیل باشد.

او ادامه داد: عربده‌کشی‌های لات منشانه دشمنان به علت شکست‌های پی در پی آنهاست و همین دشمنان در لبنان، سوریه، عراق و حتی افغانستان گرفتار شدند.

مخبر افزود: در حال حاضر ایران از نظر امنیتی و نظامی به جایی رسیده  که هیچ خطری نظامی حتی به ذهن دشمن خطور نمی‌کند.

رئیس ستاد اجرایی امام(ره) با تاکید بر اینکه متاسفانه نقطه ضعف کشور اقتصاد است، گفت: رهبر انقلاب از ۱۲ سال قبل درباره اقتصاد هشدار دادند و نقطه آسیب مسئله اقتصادی است. بحث نظامی و درگیری منتفی است اما دشمن روی اقتصاد تمرکز و طمع کرده است.

مخبر ادامه داد: در کشور ما نعمت‌ها و فرصت‌های بسیاری وجود دارد. اگر آنقدر که به بیرون از کشور نگاه می‌کنیم به خودمان نگاه می‌کردیم مشکل حل شده بود. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد را دست مردم بدهیم همانطور که سیاست و اداره جنگ را به دست مردم سپردیم.

او افزود: چرا همه واهمه داریم که اقتصاد را مردمی کنیم ما مسائل خطرناک‌تری مثل جنگ را به دست مردم دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم. یک عزم و نهضت ملی برای حل دو موضوع اساسی کشور لازم است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از مردم خواست؛ مسئله اشتغال و رفع فقر را جدی بگیرند.

او گفت: فقر زیبنده کشور نیست. کشور ظرفیت اداره دو برابر جمعیت فعلی را دارد. رهبر انقلاب از سال‌ها پیش موضوع الگوی مصرف و تولید را مطرح کردند که اگر از سوی مسئولان جدی گرفته می‌شد امروز دشمنان نمی‌توانستند برای تحت فشار گذاشتن ما از حربه تحریم استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هیچ کاری انجام نمی‌شود مگر با توجه به اقتصاد مقاومتی، افزود: از جمله ۳۲۰ بنگاه در زیرمجموعه ستاد راه اندازی شده که تا امروز ۱۶۰ بنگاه از آنها به خارج از ستاد سپرده شده است که همین مسئله ۲۰۰هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

مخبر تاکید کرد: همه پرونده‌های بزرگ به مناطق محروم برده شده و بیش از ۳۰ شرکت از طریق بورس و فرابورس آماده واگذاری به مردم است. همچنین از سال ۹۳ تاکنون از بیش از ۴۰ شرکت خارج شده و موسسه دانش بنیانی را راه اندازی کرده‌ایم که زمینه خوبی برای ساماندهی دیگر شرکت‌های دانش بنیان است.

او درباره خدمات ستاد اجرایی فرمان امام گفت: پشتیبانی از ۳۵۰ گروه جهادی، احداث هزار و ۳۵۰ مدرسه و تحویل ۹۳۰ باب از آنها و ساخت حدود ۴۰۰ مدرسه از جمله این خدمات است.هم‌چنین ۲۵ هزار پروژه از جمله مسجد و مدرسه و بیمارستان احداث شده است.

مخبر با بیان اینکه هدف همه این فعالیت‌ها اشتغال‌زایی است، گفت: نسخه ۶۰ هزار بیمار سرطانی پوشش داده شد و ۳ هزار زوج نابارور شناسایی شدند که دو هزار مورد از آنها تحت درمان قرار گرفتند و نتیجه آن تولد حدود ۲۵۰ کودک است که بیشتر آنها در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

مخبر از پرداخت وام قرض‌الحسنه به حدود ۵۰ هزار نیازمند خبر داد و گفت: کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا برای جلوگیری از مشکلات بعدی در ستاد اجرایی در حال انجام است. هم‌چنین ۳۵۰ هزار شغل توسط ستاد ایجاد شده و کار اصلی این است که مردم را تقویت کنیم تا روی پای خود بایستند تا کشور را به این گونه از همه نظر بیمه کنیم.

او افزود: اگر معیشت مردم تامین شود بسیاری از معضلات حل خواهد شد. در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۳ هزار تقاضای مشارکت وجود دارد که می تواند زمینه جذب ۶۰ هزار میلیارد تومان مشارکت در جهت اشتغالزایی را فراهم کند.

امروز ۱۳۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر ایران افتتاح شد؛ در این مراسم ۵استان لرستان، فارس، مازندران، همدان و آذربایجان غربی از طریق ویدیو کنفرانس همزمان با تهران مدارس خود را افتتاح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز