خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بودجه دانشگاه‌ها در حد تامین حقوق کارکنان و هزینه آب و برق است

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۰۲۴

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه بودجه دولت کفاف همه هزینه‌های دانشگاه‌ها را نمی‌دهد؛ گفت: بودجه دانشگاه‌ها در حد تامین حقوق کارکنان و هزینه آب و برق است.

 احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های جدید در این دانشگاه گفت: یک سری موضوعات در دانشگاه وجود دارد که بسیار مهم است و باید مستمر باشد از جمله موضوعات فرهنگی، اسلامی کردن دانشگاه‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی که نباید برنامه‌های کوتاه‌مدت یا 5ساله داشته باشند.

او ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر طبق 6 برنامه راهبردی؛ آموزش، پژوهش و فناوری،‌ مسائل فرهنگی و دانشجویی، بین‌الملل، توسعه و مدیریت منابع و ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT)  فعالیت می‌کند. در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این دانشگاه به شکل تخصصی با برنامه طولانی‌مدت در حال انجام امور است، زیرا فضای مجازی امروز نقش زیادی بر جامعه دارد و ما نیز باید بتوانیم در این حوزه به خوبی نقش خود را ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید براینکه برنامه اجرایی همه برنامه‌های راهبردی تهیه شده‌است،‌ گفت: سال 94 برای هربرنامه راهبردی یک برنامه اجرایی تدوین شد که بر اساس آن دانشگاه هر سال رو به اهدافش حرکت می‌کند و در هر حوزه اولویت‌هایی تعریف شده که باید دنبال شود، بنابراین نمی‌توان گفت؛ قرار است همه امور دانشگاه با عوض شدن دولت و رسیدن سال تحصیلی دچار تحول شود؛ بلکه تغییرات با توجه به برنامه‌های بلندمدت در جهت اصلاح امور اجرا می‌شود.

معتمدی درباره بودجه سال آینده دانشگاه‌های دولتی نیز گفت: دانشگاه‌های دولتی عمدتا متکی به بودجه‌های دولتی هستند؛ بنابراین دولت که با مشکل بودجه مواجه می‌شود به طبع آن همه دستگاه‌ها با این مسئله درگیر می‌شوند. متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات دولت، مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها نیز بیشتر شده است.

او با بیان اینکه رویکرد جدیدی باید برای مسئله بودجه دانشگاه‌ها ایجاد شود؛‌ افزود: دانشگاه‌ها باید رویکرد جدیدی را اتخاذ کنند که تا این حد وابسته به بودجه دولت نباشند. به نظر می‌رسد؛ دولت بودجه‌ای بیشتر از این، آن هم در حد تامین حقوق کارکنان و هزینه‌ آب و برق و حقوق نمی‌تواند به دانشگاه‌ها پرداخت کند. دانشگاه‌ها باید سعی کنند در عین حال که کیفیت‌شان را حفظ می‌کنند، درآمد هم داشته باشیم.

معتمدی تاکید کرد: درآمدزایی دانشگاه به معنی مدرک فروشی نیست؛ زیرا پول درآوردن برای دانشگاه‌های معتبر مثل ما بسیار ساده است، اما نباید به قیمت از دست رفتن اعتبار دانشگاه باشد. برعکس قصد داریم تا سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر دنیا و در برنامه ششم در میان 200 دانشگاه برتر قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نمی‌توان برای کسب درآمد کیفیت را پایین آورد، اما می‌توان از راه درست بدون آسیب به کیفیت، درآمدهای دیگری برای دانشگاه ایجاد کنیم تا وابسته به دولت نباشیم و بتوانیم اهدافمان را مشخص کنیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز