خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران:

بیشترین چهره‌های ماندگار متعلق به دانشگاه تهران است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۸۵۵

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های کشور بالاترین رتبه جهانی را داشته و بیشترین چهره های ماندگار متعلق به دانشگاه تهران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نیلی؛ رئیس دانشگاه تهران در مراسم ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز یک روز بسیار مهم و بزرگ برای دانشگاه تهران و کشور است، گفت: اگر بگویم امروز روزی مهم برای توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور است، سخنی به گزاف نگفته‌ام، چرا که امروز شاهد پیوستن بیش از 4 هزار جوان مصمم، با استعداد، فرهیخته و با فرهنگ به دانشگاه تهران بزرگترین و معتبرترین دانشگاه کشور هستیم.

او ادامه داد: تصویر آینده کشور را در چهره امروز شما می‌دانم و می‌بینم، همانگونه که پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز ایران در رشته‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و... مرهون دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه تهران است و همانگونه که اساتید و دانش‌آموختگان دانشگاه تهران آثار ماندگاری از خود به جای گذاشته‌اند آینده کشور نیز مرهون تلاش‌ها و موفقیت‌های شما خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه بیشترین سهم اعضای هیات علمی را در بین دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران دارد گفت: دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های کشور بالاترین رتبه جهانی را داشته و بیشترین چهره های ماندگار متعلق به دانشگاه تهران هستند و ما به خود می‌بالیم که مثل 83 سال گذشته میزبان شما هستیم و امیدواریم همچون جوانان فارغ‌التحصیل و دانشجوی این دانشگاه که در حوزه دفاع مقدس و دیگر حوزه‌ها آثار ماندگار بر جای گذاشتند، شما هم محور توسعه پایدار کشور باشید.

نیلی با تاکید بر اینکه ما نیز متوجه مسئولیت مهم خود در دانشگاه هستیم، خاطرنشان کرد: بار مسئولیت سنگینی در قبال شما و خانواده و ملت بزرگ ایران بر دوش ما است. پس باید شرایط لازم را برای رسیدن به قله‌های بزرگ توسعه و فناوری و توسعه پایدار فراهم کنیم. امروز مفهوم دانشگاه کمی متفاوت‌تر از گذشته شده است. امروز وارد دانشگاه نسل 3 و 4 شده‌ایم و خوشبختانه دانشگاه تهران پیش‌غراول آنها است که همسو با دانشگاه‌های جهان پیش می‌رود.

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دانشگاه‌های امروز ارتباط با دیگر دانشگاه‌های جهان است و دانشگاه تهران در این زمینه حرکت‌های بسیار خوبی از حضور دانشجویان خارجی گرفته تا برگزاری دوره‌های مشترک پژوهشی داشته است و بیشترین تبادلات را در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران با دانشگاه‌های بین‌المللی دارد. مبادلات بین‌المللی بین دانشگاه‌ها یکی از نشانه‌های توسعه دانشگاه است که دانشگاه تهران در این زمینه پیش‌قدم بوده و با ارتباط با دیگر کشورها می‌تواند صلح پایدار بین ملت ایران و دیگر ملت‌ها برقرار کند.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موضوع اشتغال گفت: یکی دیگر از اهداف دانشگاه بحث اشتغال و خلق ثروت است. دانشگاه تنها برای علم آموزی نیست و امروز دانشگاهی موفق است که در تعامل با جامعه بتواند خدماتی را از جامعه گرفته و خدماتی را به جامعه ارائه دهد. دانشگاه از جامعه جدا نیست و من حتی معتقدم باید این نرده‌های دانشگاه را نیز برداریم چرا که دانشگاه با جامعه یکی است.

او ادامه داد: دانشگاه یافته‌های جامعه از جمله فرهنگ را گرفته و غنی‌تر می‌کند و به جامعه برمی‌گرداند. هرچه تعامل بین جامعه و دانشگاه بیشتر باشد خلق ثروت بهتر خواهد بود، در حقیقت خلق ثروت در دانشگاه کارآفرین شکل می‌گیرد. دانشگاه کارآفرین نیز دانشگاهی است که خلاقیت و نوآوری را به شما می‌آموزد. شما امروز دانشجو هستید و تفاوت دانشجو با دانش آموز در همین است که دانشجو خلاقیت و نوآوری را می‌آموزد و به کار می‌گیرد. البته ما نیز وظیفه داریم این فضا را برای شما فراهم کنیم و خوشبختانه باید بگویم که دانشگاه تهران یکی از مهم‌ترین پارک‌های فناوری را در اختیار دارد. دانشجو باید در این فضا تجربه کند البته دانش و تجربه در دانشگاه فراوان است این شما هستید که باید یاد بگیرید و کسب و کار نوآورانه را ایجاد کنید.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تعامل با جامعه طیف گسترده‌ای دارد که در فعالیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و... دانشجویان متبلور می‌شود. دانشگاه تهران یکی از بااخلاق‌ترین نهادهای دانشجویی کشور را در اختیار دارد. اخلاق و فرهنگ زیربنای همه حرکت‌هایی است که شما باید انجام دهید و خوشبختانه دانشگاه تهران بااخلاق‌ترین و با فرهنگ‌ترین دانشجویان و دانشگاهیان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز