خبرگزاری کار ایران

احمد میدری:

دولت یازدهم ترمز تصمیمات غلط را کشید/ بیش از ۶۵ درصد بازنشستگان زیر ۶۰ سال سن دارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۱۸

معاون رفاه اجتماعی وزارت‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که دولت‌یازدهم ترمز تصمیمات غلط را کشیده است.

به گزارش ایلنا، احمد میدری در نشست «پایداری بلندمدت صندوق‌های بازنشستگی در شرایط در حال تحول» گفت: بسیاری از کشورها در حال حاضر با بحران صندوق‌های بازنشستگی مواجه‌اند و مزیت بهره‌مندی از بیمه‌های اجتماعی در صورت نادیده گرفتن ضرورت اصلاحات به یک مصیبت اجتماعی تبدیل می‌شود.

به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمتر از ۳۰ درصد افراد در سنین کار در ایران شاغل هستند و بیش از ۶۵ درصد بازنشستگان زیر ۶۰ سال سن دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی سه برابر ۱۰ سال گذشته به بودجه عمومی کشور وابسته هستند. حدود ۱۰ سال قبل، تنها ۳ درصد بودجه عمومی کشور به عنوان کمکِ زیان به صندوق‌های بازنشستگی تعلق می‌گرفت اما در سال ۹۶ این رقم به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

میدری تاکید کرد: به طور حتم اگر این روند ادامه یابد و تغییری صورت نگیرد، طی ۱۰ سال آینده ۴۰ درصد بودجه عمومی کشور باید به عنوان کمک زیان صندوق‌های بازنشستگی، صرف شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم از افزایش مشکلات صندوق‌ها جلوگیری کرد و ترمز تصمیمات غلط را کشید، اظهار داشت: باید در دوره پیشِ‌رو، اقدامات اصلاحی مدنظر قرار گیرد تا با تغییر در وضعیت صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو شویم. براساس مطالعات بین‌المللی ۱۱۴ کشور دنیا اصلاحات پارامتریک را در دستور کار قرار داده‌اند و ما نیز راهی جز این نداریم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر نخواهیم اصلاحات پارامتریک را انجام دهیم، به طور ناخواسته به سرنوشت کشوری همچون یونان دچار می‌شویم، کشوری که مجبور شده است برای پرداخت حقوق سالمندان خود بیش از ۱۰۰ جزیره‌اش را بفروش برساند.

میدری همچنین به استفاده بهینه از ذخایر صندوق‌های بازنشستگی و دستیابی به تعریف دقیقی از مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره و تصریح کرد: استفاده بهینه از ذخایر صندوق‌های بازنشستگی در حال حاضر مدنظر قرار گرفته است و در مورد مشاغل سخت و زیان آور نیز باید به تعریف درستی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز