خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد:

لزوم ارتقای سطح رفاهی دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۵۶

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دیدار با دبیران شوراهای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: شوراهای صنفی می‌توانند به نمایندگی از دانشجویان تصمیم‌گیری کرده و پیگیر مطالبات و خواسته‌های آنها باشند.

به گزارش ایلنا از وبدا، محمد رضا فراهانی در پنجمین نشست سراسری دبیران شوراهای صنفی مرکزی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن اجلاس معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این مطلب افزود: در دنیای معاصر که حرکت به سمت فردگرایی را بیش از پیش شاهد هستیم و در واقع از غلظت مسئولیت اجتماعی افراد کاسته شده و اکثر انسانها به فکر منافع شخصی خود هستند، شما دبیران شوراهای صنفی در محیط دانشگاهی، با احساس مسئولیت، وقت و انرژی خود را صرف رفع مشکلات صنف دانشجویی و بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی آنها می کنید که این کار شما بسیار قابل تقدیر است.

معاون وزیر بهداشت خطاب به دبیران شوراهای صنفی گفت: شما دبیران شوراهای صنفی می‌توانید فضای روشنی در محیط دانشگاهی ایجاد کنید تا مدیریتی هوشمند و قوی در دانشگاه‌ها ایجاد شود و نقش شما دبیران شوراهای صنفی در رسیدن به این اهداف، کلیدی و سرنوشت‌ساز است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته نمایندگی شوراهای صنفی به ناحق مصادره شده بود، گفت: مسائل صنفی دانشجویان نباید دستاویز ابزارهای سیاسی جناح‌ها و گروه‌ها شود و به عبارت دیگر نباید از طریق مسائل صنفی دانشجویان در راستای اهداف سیاسی سوء استفاده کرد.

دکتر فراهانی با اشاره به اینکه شوراهای صنفی باید نماینده واقعی دانشجویان باشند، خاطرنشان کرد: همیشه تشکل‌های صنفی دارای منافعی بودند که این منافع می‌توانند در تضاد منافع دیگران باشد اما تنها صنفی که در آن هیچ تضاد منافعی وجود ندارد و منافع عموم دانشجویان را در نظر می‌گیرد، شوراهای صنفی هستند. به واقع نباید از کلمه شوراهای صنفی برای نام بردن این شورا نام ببریم، چرا که واقعا هیچ گونه تقابل منافعی بین منافع دانشجویان و افراد دیگر وجود ندارد. ما این شورا را به نام شوراهای صنفی می‌شناسیم اما واقعا در این شورای صنفی هیچ تضاد منفعتی برای افراد وجود ندارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به میانگین سرانه هر دانشجو در حوزه فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد و گفت: زمانی که من تصدی مسئولیت معاون فرهنگی و دانشجویی را قبول کردم، میانگین سرانه هر دانشجو در این حوزه در سال ۹۰۰ هزار تومان بود اما خوشبختانه اکنون این رقم به یک میلیون و هشت صد هزار تومان رسیده است.

وی بر لزوم فعالیت بیشتر شوراهای صنفی و مشارکت و تمرین در کارهای گروهی تاکید کرد و گفت: شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها باید مثل دیگر کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاهی تمرین روش‌های حل مساله را دنبال کند، ممکن است هر روز شما دانشجویان و دبیران شوراهای صنفی با مسائل مختلفی در حوزه فعالیت خود مواجه شوید که باید به جای تسلیم در برابر مشکلات، با روش حل مساله، کار رو به پیش ببریم و بر مشکلات چیره شویم.

دکتر فراهانی با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای صنفی باید افرادی خلاق، هوشمند و دارای روحیه کارهای جهادی باشند، اظهار کرد: قطعا شما دبیران شوراهای صنفی دارای ظرفیت‌های زیادی هستید که می‌توانید با خلاقیت و بارش افکار، قدرت مالی ایجاد کنید و حتی در پیگیری مطالبات دانشجویان مثلا در حوزه خوابگاهی، با مذاکره با خیرین یا شهرداری، دارای هوشمندی، خلاقیت و ابتکار باشید. ما باید به سمت روش‌های خلاقانه حرکت کنیم و مهارت‌های اجتماعی ارتباط با افراد را پیدا کنیم که قطعا با این دو مؤلفه می‌توانیم به اهداف مورد نظر نزدیک‌تر شویم.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتقای سطح رفاهی دانشجویان تاکید کرد و گفت: واقعا اگر از برآیند فعالیت‌های شوراهای صنفی، ارتقای سطح رفاهی و آموزشی به وجود نیاید، نمی‌توانیم به اهداف‌مان نزدیک شویم و به نتیجه برسیم چرا که ارتقای سطح رفاهی و آموزشی دانشجویان دو نکته بسیار مهمی است که باید در اولویت قرار گیرند. ما برای دبیران و اعضای شورای صنفی نقش راهبردی قائل هستیم و به دنبال ایجاد شهرداران خوابگاه‌های قوی هستیم نه شهرداران صوری و این میسر نمی‌شود مگر با مشارکت شما.

دکتر فراهانی با تاکید بر اینکه شوراهای صنفی، شوراهای نمایشی نیستند، خاطرنشان کرد: شوراهای صنفی شوراهایی کاملا با اهداف راهبردی هستند که می‌توانند با افزایش احساس مسئولیت و تلاش دانشجویان و تسهیل‌گری مسؤولان به اهداف خود نزدیک‌تر شوند.

وی در ادامه از تجلیل از دبیران شوراهای صنفی خبر داد و گفت: سال آینده تلاش داریم از دبیران و اعضای شوراهای صنفی که عملکرد خوبی داشته و بر اساس شاخص‌های تعیین شده، از جمله خلاقیت، عملکرد و... خوش درخشیده‌اند طی نشستی با حضور وزیر بهداشت تقدیر کنیم. همچنین بنا داریم از شهرداران برگزیده خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های برگزیده و همچنین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که با اعضا ودبیران شوراهای صنفی هماهنگی وتعامل خوبی داشته‌اند، قدردانی کنیم که انشاءالله قرار است تا آبان ماه این فراخوان صورت گیرد تا اهرم انگیزشی خوبی برای بهبود عملکرد دبیران واعضای شوراهای صنفی و همچنین شهرداران خوابگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز