خبرگزاری کار ایران

سلیمی:

وزارت‌اطلاعات به فضای باز دانشگاه‌ها کمک کند/ کاهش ۲۰ درصدی فضای امنیتی در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۱۳۴

رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: فضا و برخورد امنیتی در دانشگاه‌ها ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش سلیمی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وزارت علوم گفت: در همه نظریه‌هایی که درباره توسعه وجود دارد ایجاد فضای آکادمیک یکی از زمینه‌های توسعه است یکی از شاخص‌های فضای آکادمیک این است که دانشگاه باید فضای نقد و نظریه‌‌پردازی کند.

او ادامه داد: ما باید بررسی می‌کردیم نقش امنیتی چقدر می‌تواند به این موضوع کمک کند تا فعالیت‌های دانشجویی را تسهیل کنیم و این شعار را محقق کنیم که هرچه دانشجویان فضای بازتری داشته باشند تولید علمی بهتر و بیشتری خواهند داشت که در همین راستا ۳۳درصد فعالیت‌های دانشجویان افزایش پیدا کرد.

سلیمی افزود: همچنین فضا و برخورد امنیتی ۲۰درصد کاهش یافت و به سوی فضایی برای فعالیت‌های بهتر علمی و فرهنگی رفتیم.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: باتوجه به تنوع سلیقه‌ها در شهرها و استان‌ها و نقدهای مختلف از طرف مسئولان باعث می‌شد فضای دانشگاه رو به سختی برود اما با حمایت‌های مجموعه اطلاعاتی کشور و تلاش وزارت علوم این فضا برای دانشجویان بازتر شد.

او خطاب به وزیر اطلاعات گفت: درشهرستان‌ها ناهماهنگی اطلاعاتی وجود دارد که استراتژی علمی دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فضای باز آزاداندیشی را از دانشجویان می‌گیرد این موضوع به کمک وزارت اطلاعات نیاز دارد تا دانشگاه بتواند به این مسیر ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز