خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران مطرح کرد:

هزینه دمانس و آلزایمر در جهان به یک تریلیون دلار می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۱۰۳

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به تلاش جهت اجرای برنامه غربالگری آلزایمر در کشور،‌ گفت: در سال ۲۰۱۸، هزینه دمانس و بیماری آلزایمر در جهان به یک تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، معصومه صالحی در آستانه  روز جهانی آلزایمر اظهار داشت: سند ملی دمانس کار کارشناسی آن توسط انجمن انجام شده و پس از بررسی به وزارت بهداشت ارائه شد که امیدواریم انشاالله هر چه سریع‌تر توسط وزیر بهداشت تصویب و اجرایی شود.

وی در ادامه گفت:‌ در سال ۲۰۱۷، هزینه دمانس و بیماری آلزایمر در جهان به یک تریلیون دلار خواهد رسید و این هزینه از ارزش شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل و شرکت نفتی اکسان فراتر خواهد رفت.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران ادامه داد: هزینه‌های دمانس چالش‌های بیشماری را مستقیماً بر نظام‌های سلامت و اجتماعی تحمیل می‌کند و غیرمستقیم بر درآمد ملی کشورها تأثیر می‌گذارد به دلیل اینکه افراد مبتلا و مراودین مجبور به ترک خدمت می‌شوند.

صالحی تأکید کرد: پیشگیری و تشخیص زودهنگام آلزایمر به نفع اقتصاد کشور است و افرادی که تشخیص می‌گیرند می‌توانند از خدمات استفاده کرده و طولانی‌تر مستقل زندگی کنند. بنابر این بسیار حائز اهمیت است که مردم با علائم دمانس آشنا شوند و اگر مشکلاتی می‌بینند زودتر به پزشک مراجعه و کمک بگیرند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: انجمن آلزایمر ایران با مشارکت سازمان بهزیستی طرحی را در مورد امکان‌سنجی تست‌های تشخیص و انجام غربالگری از تیرماه ۹۴ در دست اقدام دارد که مراحل پایانی را می‌گذراند و امید می‌رود که با به دست آمدن نتیجه آن و تهیه تست شاخص و همکاری سازمان‌های مرتبط برنامه‌های غربالگری در سراسر کشور اجرایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشخیص زودهنگام، درمان مؤثر، کاهش ابتلا و صرفه‌جویی کلان اقتصادی را در کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز