خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان:

ساخت هتل موجب ورود گردشگر به کشور نمی‌شود/ حل مشکل اشتغال با توسعه بخش خدمات

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۷۷۲

رئیس سازمان میراث فرهنگی عصر امروز با مجید خدابخش استادار اردبیل دیدار کرد.

به‌گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان در این دیدار گفت: اگر فقط قسمت کوچکی از میزان پولی که به بخش صنعت تزریق می‌شود به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص داده شود می‌توان شاهد رونق چشمگیری در کشور بود. در حوزه صنایع‌دستی می‌توان با حداکثر ۵۰ میلیون تومان شغل ایجاد کرد در حالی‌که این رقم در بخش صنعت بین ۵۰۰ میلیون تا یک‌میلیارد تومان است.

او با اشاره به میزان فروش صنایع‌دستی در سال گذشته گفت: فروش ۲۳۷ میلیون دلار بیانگر رشد ۱۰ برابری فروش صنایع‌دستی در مقایسه با ابتدای فعالیت دولت‌یازدهم است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که حوزه صنایع‌دستی ظرفیت‌های بی‌شماری وجود دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر استانداران نگاهی معطوف به گردشگری داشته باشند می‌توان بخشی از مسائل این حوزه را حل کرد. گردشگری که امروزه وارد کشور می‌شود دنبال اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره نیست. همین موضوع لزوم توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را که مزیتی برای کشور است بیشتر نمایان می‌کند. ساخت هتل موجب ورود گردشگر به کشور نمی‌شود بلکه این موضوعات و مراکز گردشگری هستند که توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کنند.

مونسان بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها و استان‌ها برای برگزاری رویداد «تبریز ۲۰۱۸» تأکید کرد و گفت: باید برای دستگاه‌های مختلف، شهرداری، شورای‌شهر و جز آن وظایف مشخصی تعیین شود تا این رویداد مهم به‌نحو احسن برگزار شود.

او با تأکید بر گستردگی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» افزود: نمی‌توان برای برگزاری این رویداد به کمک‌ و بودجه دولت چشم دوخت، بلکه باید مشارکت بخش خصوصی را جلب کرد.

معاون رئیس‌جمهوری خبرداد: از نعمت‌زاده، وزیر پیشین صنعت،دعوت شده به‌عنوان رئیس افتخاری ستاد ملی "تبریز ۲۰۱۸" به سازمان میراث‌فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر این رویداد یاری رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز