خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دانشگاه فرهنگیان کمبود هیات علمی دارد/تا برنامه راهبردی جذب هیات علمی فاصله زیادی داریم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۴۸

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه 700مدرس دانشگاه فرهنگیان از وزارت علوم ارتقای رتبه خواهند داشت؛ گفت: کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و از برنامه راهبردی این موضوع فاصله زیادی داریم.

محمود مهرمحمدی،‌ رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره جذب و ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه و تعامل با وزارت علوم گفت: تعامل با وزارت علوم در این مسئله ناگزیر است زیرا این وزارت بر راس این مسئله قرار دارد. یکی از مواردی که دانشگاه فرهنگیان با وزارت علوم در رابطه با هیات علمی تعامل دارد؛ جذب استادان است.

 او ادامه داد: جذب اعضای هیات علمی جدید پیمانی که از طریق فراخوان انجام می‌شود. این موضوع طبق سهمیه‌ای که وزارت علوم اعلام کند در دو نوبت شهریور و بهمن و در رشته‌های مورد نیاز اعلام می‌شود و متقاضیان پرونده‌هایشان را به هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه ارسال و نهایتا با تایید هیات جذب وزارت علوم در صورت داشتن شرایط لازم جذب هیات علمی می‌شوند. این مسیر جذب برای همه دانشگاه‌ها وجود دارد. البته وزارت علوم نیز در این روند مساعدت لازم را دارد و جذب اعضای هیات علمی همه دانشگاه‌ها از همین مسیر و با تایید وزارت علوم جذب می‌شوند.

700مدرس دانشگاه فرهنگیان در صف ارتقای رتبه

مهرمحمدی با اشاره به اینکه وزارت علوم برای صدور احکام جذب هیات علمی مساعدت و تعامل خوبی با دانشگاه فرهنگیان داشته است، گفت: تا امروز حدود 200 نفر از اعضای هیات علمی جدید احکام‌شان صادر شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی گفت: دومین موضوعی در رابطه با هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و وزارت علوم تعامل دارند؛ تبدیل وضعیت هیات علمی و مدرسان تربیت معلم سابق است که باتوجه به تبدیل شدن مراکز آموزشی تربیت مدرس به دانشگاه فرهنگیان؛‌ تبدیل وضعیت برای مدرسان نیز باید انجام شود. در این زمینه برای حدود 700 نفر از مدرسان دانشگاه فرهنگیان با وزارت علوم رایزنی شده که ضوابط و قوانین موجود برای آنها تعدیل شود تا بتوانند راحت‌تر ارتقا پیدا کنند.

او ادامه داد: وزارت علوم برای این 700 نفر به صورت اختصاصی نحوه تبدیل وضعیت را تدوین و به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شده است که در آن انعطاف‌هایی وجود دارد که کار را تسهیل می‌کند. دانشگاه نیز در حال ارسال پرونده‌هایی به وزارت علوم است که مشمول دستور‌العمل مربطه می‌شوند تا احکام این اعضا نیز برسد.

مهرمحمدی با تاکید بر اینکه تعامل وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان برای جذب و ارتقای اعضای هیات علمی نسبت به گذشته بسیار خوب است، گفت: متاسفانه هم‌چنان کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. طبق برنامه راهبردی و تا چشم‌انداز 1404 دانشگاه فرهنگیان باید 2هزار و 500 عضو هیات علمی داشته باشد. البته فاصله زیادی تا برنامه راهبردی و این چشم‌انداز وجود دارد. امیدواریم با جذب هیات علمی این فاصله را روزبه روز کمتر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز