خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره محیط‌زیست تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در برخورد با تخلفات محیط‌زیستی با هیچ بخشی تعارف نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۸۴

مدیرکل اداره محیط‌زیست تهران از تدوین برنامه جامع کنترل کیفی هوای تهران خبر داد و گفت: در برخورد با تخلفات زیست‌محیطی در تهران با هیچ بخشی تعارف نداریم.

کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌ریزی برای رفع آلودگی هوای تهران گفت: برنامه اصلی اداره محیط‌زیست استان تهران تدوین برنامه جامع کنترل کیفی هوای تهران است. بزرگترین مشکلی که در مسیر محیط‌زیست تهران وجود دارد، آلودگی و وارونگی هوا در 6 ماه دوم سال است که با سرد شدن و ایجاد پدیده‌های وارونگی همیشه با حجمی از آلاینده‌ها مواجه می‌شویم.

او ادامه داد: مقابله با این مسئله نیازمند تدوین برنامه جامعی است که نقش دستگاه‌های اجرایی را در راستای پیشگیری و کنترل آلاینده‌های هوا مشخص کند. آلودگی هوا یکی از معضلات کلان‌شهرهاست و ایجاب می‌کند همه دستگاه‌ها برای کاهش آن تلاش کنند. همچنین کاهش و رفع آلودگی هوا نیازمند مشارکت و همراهی مردم تهران نیز هست. مردم برای کنترل کیفیت هوای تهران باید به بخش‌های حاکمیتی کمک کنند.

کلانتری با اشاره به نقش شهرداری برای کنترل کیفی هوای تهران،‌ گفت: شهرداری نقش ارزنده‌ای در رابط با این موضوع دارد و امیدواریم با همدلی و همراهی که ایجاد شده، بتوانیم در سال جاری آلودگی هوای تهران را در حد قابل قبولی کنترل کنیم.

مدیرکل اداره محیط‌زیست تهران اصلاح کیفیت سوخت، مدیریت ترافیک، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مردم و افزایش استفاده از سوخت‌های پاک را مهم‌ترین عوامل کارآمد برای رسیدن به هوای پاک دانست.

او درباره تخلفات زیست‌محیطی در تهران گفت: برای برخورد با تخلفات زیست‌محیطی در تهران با هیچ بخشی تعارف نداریم. اداره محیط‌زیست تهران در این موضوع ضابط خاص قوه قضاییه است و قطعا هر تخلفی را در این زمینه پیگری و تحویل مقام قضایی خواهیم داد. همچنین یکی از وظایف اصلی این اداره پیشگیری و ممانعت است. البته در صورت مشاهده هر گونه تخلف قطعا موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل اداره محیط‌زیست تهران تاکید کرد: حقوق محیط‌زیستی مربوط به همه زیستمندان و در راس آن انسان در همه نسل‌هاست. بنابراین امیدواریم همه بخش‌ها با این اداره برای حفظ و نگهداری از این مسئله با اداره محیط‌زیست همکاری کنند تا بتوانیم محیط‌زیستی در خور پایتخت و شهر تهران داشته باشیم.

کلانتری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از تخلفات احتمالی جلوگیری شود، گفت: اداره محیط‌زیست تهران به مردم برای همه امور اطلاع‌رسانی خواهد کرد؛ مردم حق دارند وضعیت محیط‌زیست خود را بدانند و ما واقعیت‌های محیط‌زیست تهران را به اطلاع آنها خواهیم رساند. همچنین تلاش می‌کنیم با همکاری رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی آموزش‌های لازم به مردم بدهیم و آگاهی‌ زیست‌محیطی آنها را افزایش دهیم.

او بر مشارکت مردم در رابطه با حل معضلات زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: مردم در حفظ یا تخریب محیط‌زیست نقش عمده‌ای دارند که آگاهی و مشارکت آنها نیز می‌تواند به رفع مشکلات زیست‌محیطی کمک بسیاری کند.

کلانتری افزود: اداره کل محیط‌زیست تهران به عنوان یک دستگاه حاکمیتی با توجه به ضوابط و مقررات موظف است به همه مسئولیت‌های خود عمل کند و از طریق رسانه‌ها به مردم گزارش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز