خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای پنجم در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاعات مالی شهرداری سابق متعارض است/ شورای چهارم گزارش متقنی ارائه نداد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۲۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه اطلاعات مالی ارائه شده شهرداری سابق به شورای پنجم متعارض است، گفت: جلسات متعددی با معاونان، مدیران کل و روسای سازمان‌های شهرداری تهران برگزار شد، اما اطلاعات و آماری که از این مراجع دریافت کردیم، یکسان نبود و متعارض بود و از جلسه به جلسه‌ای دیگر تغییر می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه روز گذشته شورای پنجم، اعضای این شورا طرحی به منظور تهیه گزراش 100 روزه از سوی شهرداری تهران با 18 امضا به صحن علنی بردند. بر اساس این طرح از شهردار تهران خواسته شد؛ گزارشی 100 روزه از شرایط تهران به شورای پنجم ارائه دهد.

حسن رسولی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: منتخبان دوره پنجم شورا در ایام فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی به مردم تهران، ری و تجریش قول داده بودند، در دوره گذار تقریبا صد روزه منتهی به آغاز فعالیت رسمی شورای پنجم تصویری گویا و مستند از وضعیت حوزه مدیریت شهری تهران به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا با محوریت کمیسیون برنامه و بودجه جلسات متعددی با معاونان، مدیران کل و روسای سازمان‌های شهرداری تهران برگزار شد، اما اطلاعات و آماری که از این مراجع دریافت کردیم، یکسان نبود و متعارض بود و از یک جلسه به جلسه دیگر تغییر می‌کرد.

رسولی خاطرنشان کرد: در پایان این جلسات به این نتیجه رسیدیم که به دلیل فقدان اطلاعات صحیح و مستند و عدم دسترسی به اطلاعات در دوره گذار عملا قولی که به مردم دادیم، عملی و میسر نخواهد بود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه با استقرار شهردار منتخب شورای پنجم اعضا می‌توانند به قول خود عمل کنند، ادامه داد: ارائه این گزارش‌ها از سوی شهردار و شورای شهر می‌تواند؛ همچون یک سنت حسنه باقی بماند و خواهان این هستیم که آقای شهردار که هم اکنون مستقر شده و معاونان و مدیران کلیدی خود را انتخاب کرده‌اند و بر خلاف ما که در آن دوره صد روزه برای ارائه گزارش به اطلاعات دسترسی نداشتیم، ظرف حداکثر 100 روز تصویری از حوزه مدیریت شهری در زمینه اقتصاد مدیریت شهری شامل درآمدها، هزینه‌ها، منابع درآمدی، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا، پسماند و سایر حوزه‌های ماموریتی که شهردای و سازمان‌های تابعه دارند، ارائه دهند تا شورای پنجم و شهردار منتخب این دوره بتواند به استناد این گزارش مبتنی بر شاخص‌های معتبر، شرایط را به اطلاع مردم برسانند.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون برنامه و بودجه شورای چهارم با آنها همکاری کرده یا خیر گفت: ما با اعضای شورای چهارم در ارتباط بودیم و اطلاعاتی که از این دوستان گرفتیم خیلی متقن نبود و حتی از اطلاعاتی که توسط شهرداری به ما داده شد نیز دقیق‌تر نبود.

رسولی همچنین درباره بازداشت قائم مقام شهردار سابق تهران گفت: من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم، البته در صحن شورا اشاره کردم که شهرداری باید دستگیری‌های اخیر را نیز روشن کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در انتها  تاکید کرد که ارائه این طرح دوفوریتی در راستای وعده‌ای است که شورای پنجم به مردم داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز