خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران:

وزیر علوم باید مستقل، مقتدر و پیگیر باشد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۶۵

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه وزارت علوم به وزیری مستقل، مقتدر و پیگیر نیاز دارد، گفت: مدیریت وزارت علوم یکی از دغدغه‌های آموزش عالی است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در پانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، که به میزبانی دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور خیر و برکات زیادی به همراه داشته است، بررسی مشکلات و رسیدن به راه‌حل‌های مناسب را از ویژگی‌های این نوع اجلاس برشمرد.

او با اشاره به آغاز تحصیلی سال ۹۶ و با عنوان اینکه این مسئله با توجه به وضعیت موجود در کشور جای بررسی دارد، گفت: «چهار سال گذشته دانشگاه‌ها از فضای آرام و همدلی بسیاری برخوردار بودند و امید داریم در دوره جدید دولت دوازدهم، همچنان شاهد این شرایط مطلوب باشیم و حتی شاهد وضعیت مطلوب‌تری باشیم».

 نیلی احمدآبادی با تاکید بر اینکه بحث مدیریت وزارت علوم به عنوان یکی از دغدغه‌های آموزش عالی کشور است، افزود: «در چهار دوره ریاست جمهوری همیشه وزیر علوم در مرکز توجهات قرار داشته و وزارتخانه مورد توجه مردم و نخبگان، وزارت علوم بوده است گرچه به دلیل جایگاه ویژه علمی، این وزاتخانه جزو کم حاشیه‌ترین وزارتخانه‌ها است».

رییس دانشگاه تهران با اشاره اینکه توسعه آموزش عالی در حوزه‌ای که در حیطه مسئولیت‌های وزیر قرار دارد منوط به یک وزیر مستقل، مقتدر و پیگیر است، گفت: «اگر وزیر علوم این شرایط را نداشته باشد می‌تواند به حوزه آموزش عالی و علم و فناوری صدمات زیادی وارد کند، ما امید داریم هر کسی که این مسئولیت سنگین را می‌پذیرد و مورد تأیید مجلس قرار می‌گیرد به زودی در این سمت مستقر شود و بتواند آموزش عالی را در جهت توسعه هر چه بیشتر هدایت کند تا دانشگاه‌ها نیز از این رویکرد منتفع شوند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز