خبرگزاری کار ایران

ابتکار در شورای اداری کردستان:

موضوع خشونت در خانواده همه افراد را درگیر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۹۴۲

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: موضوع خشونت در خانواده همه افراد را درگیر می‌کند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در موضوع زنان و خانواده مسئولیت دارند، افزود: بر اساس تکالیف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون اساسی و برنامه ششم توسعه همه نهادها و سازمان‌های دولتی در حوزه زنان و خانواده وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه و برنامه‌ریزی‌های ما زنان تا حد زیادی نادیده و مورد کم توجهی واقع شده‌اند، ادامه داد: وظیفه همه مدیران دولتی این است که تا حد امکان و در چارچوب قانون و شرع شکاف‌های جنسیتی را شناسایی و پر کنند.

ابتکار رمز شکوفایی و جامعه سالم را در گرو حفظ خانواده دانست و گفت: توجه به شان و منزلت اجتماعی زنان تا حدود بسیار زیادی از آسیب‌های اجتماعی در همه ابعاد می‌کاهد.

معاون امور زنان و خانوده ریاست‌جمهوری  موضوع بررسی و کاستن از مسئله خشونت درون خانواده را از تاکیدات مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: موضوع خشونت در خانواده همه افراد را درگیر می‌کند، بنابراین لازم است برخی از قوانین که قابلیت اصلاح دارند بررسی و در دستور کار قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ما در صحنه مذاکرات بین‌المللی قدرتمند ظاهر و از حقوق ملت خود دفاع کردیم، افزود: ما باید در عرصه ملی نیز باب گفتگو و مفاهمه را برای رفع اختلافات و آسیب‌ها باز کنیم چراکه در این صورت خواهیم توانست مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

ابتکار توجه به اشتغال زنان را از دیگر مباحث مورد توجه دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: نبود اشتغال برای زنان آسیب‌های اجتماعی فراوانی را متوجه زنان و نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی اجتماع می کند.

وی کردستان را استانی در مسیر پیشرفت و اعتلا عنوان کرد، گفت: علی‌رغم پیشرفت‌ها هنوز مشکلات، کمبودها و آسیب‌های زیادی وجود دارد که برای رفع آنها باید تلاش کنیم.

ابتکار با بیان اینکه استان کردستان دارای یک هویت قوی فرهنگی و جایگاه ویژه‌ای در تمدن ایرانی دارد، اظهار کرد: استان کردستان دارای مسایل خاص خود است و دولت دوازدهم حتما در تلاش است که مشکلات را برطرف و به مناطق مرزی توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در دولت دوازدهم با همکاری همه بخش‌ها مشکلات زنان کشور تا حدود زیادی مرتفع و بنیان خانواده مستحکم‌تر از گذشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز